Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Friday, March 6, 2009

Puteri Walid


Assalamualaikum dan salam hujung minggu,

Ana ke sekolah hari ini. Memang niat ana nak merakamkan beberapa keping gambar untuk ana muatkan dalam entri yang seterusnya. Gambar2 tersebut telahpun ana rakamkan sebentar tadi. Antara yang ingin ana war2kan ialah berkenaan Galeri Warisan yang diusahakan oleh warga SK Tunku Muda Serting, beberapa usaha yang ana dan rakan2 j-QAF sekolah ini ambil untuk keceriaan sekolah, sebagai salah satu proses PLBD (Pembelajaran Luar Bilik Darjah) dan mungkin sedikit berita tentang diri ana dan keluarga ana. Kebetulan pula ada antara pelayar blog ana yang minta agar ana ceritakan sedikit tentang puteri ana yang baru.

Jadi untuk entri kali ini ana akan ceritakan tentang puteri baru ana, kemudian puteri yang sulung pula. Nama puteri ana yang baru tu Huuriyyah A'izzah. Zaujah ana yang berikan nama. Ana tak cerewet sangat tentang nama ni kecualilah kalau teruk sangat bunyi atau maksudnya, barulah ana beri pandangan.

Sehingga kini umurnya dah lebih kurang 7 bulan. Baru je merangkak dan baru pulih daripada demam sebab tumbuh gigi (ye ke? ana pun tak pasti).

Adapun puteri sulung ana umurnya dah hampir 3 tahun. Hanisah Aqilah namanya. Nakalnya jangan cakap la. Dinding mana yang tak dicontengnya, buku mana yang tak disepahkannya, laci dan almari mana yang tak diselerakkannya. Sungguhpun begitu, ana bersyukur pada Allah kerana dalam nakal2 itupun ada jugak baiknya. Biasalah, budak2. Kadang2 bila terlanjur marahkan dia, melihat kepintaran dia tu buat ana jadi menyesal dan nak menitik air mata rasanya. Semoga dia jadi anak yang solehah.

Itulah serba sedikit tentang 2 orang puteri ana. Bagaimanapun mereka, mereka tetap darah daging ana, jantung hati ana, penyejuk mata ana. Sibuk macam manapun ana di sekolah, hilang letih bila melihat wajah mereka (biasanya tengok kejap je, dah terlelap...).

Akhirnya ana doakan kita semua beroleh zuriat yang baik dan beriman serta berjuang untuk agama Islam, bangsa dan Negara tercinta ini satu masa nanti. Insya allah...

Wassalam.
p/s: zaujah ana ingin berkongsi pengalamannya 'deliver' baby dan amalannya sepanjang proses mengandung dan selepas bersalin. bagi kami alhamdulillah, semuanya berjalan dengan baik, kedua2 puteri kami juga ditakdirkan tidak dihidapi penyakit kuning yang biasa dihidapi oleh bayi yang baru lahir (ana pun tak tau apa petua dia). jika ada sebarang perkongsian maklumat mahupun inginkan pandangan beliau, anda boleh utarakan dalam ruangan komen ataupun melalui CBox yang ada di blog ana ni. Kiranya ana akan jadi orang tengah la. Ana nak masukkan no. telefon dia, dia tak nak pulak.

No comments:

Post a Comment