Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Sunday, April 15, 2012

Umratan Mabruratan Atok n Wan!


Assalamualaikum sahabat2 semua...

Kepenatan n pedih2 mata hari ini. Lelapkan mata malam semalam jam 2.30, potong sticker. Bangun semula jam 3.30 pagi, mandi dan bersiap menunggu abah n mak serta adik2 menjemput untuk ke KLIA. Mereka tiba jam 4.15 pagi. Setelah masing2 bersiap, perjalanan dimulakan dengan 2 buah kereta. Ana memandu Vios ayah ana bersama abah n mak serta zaujah dah puteri bongsu, Hana Azzahra. Sebuah lagi, Myvi dipandu adik ana, Mohd. Isa bersama Nursafura, Mohd. Iqbal dan 2 puteri ana Hanisah Aqilah dan Huuriyyah A'izzah. Buat kesekian kalinya ayah n ibuk ana menyahut panggilan Allah ke Tanah Haram. Kali ini bersama Pak Long n Mak Long ana. Lebih tepat lagi pemergian abah n ibuk ana kali ini selaku jemaah merangkap 'mutawwif' peribadi kepada Pak Long n Mak Long ana yang kali pertama menjejakkan kaki ke sana. Cemburunya...

Subuh berjamaah kami sempurnakan di RnR Seremban. Perjalanan diteruskan ke Masjid KLIA. Dah berjanji untuk bertemu dan bersarapan di sana bersama Pak Long n Mak Long ana yang akan berangkat bersama abah n ibuk ana. Sampai di Masjid KLIA, Pak Long n Mak Long serta keluarga, Pak Uda n Mak Uda serta keluarga sudahpun berada di sana. Ibuk ana menyediakan nasi himpit dengan rendang ayam dan sambal telur kegemaran ana serta adik beradik lain.

Usai bersarapan, para 'bakal tetamu Allah' dihantar ke Terminal Perlepasan. Setelah menunggu beberapa jam, pada jam 9.30, masing2 bergilir bersalaman dan berpelukan dengan abah, ibuk, pak long n mak long sebelum mereka semua bergerak ke terminal menunggu.

Ana mewakili adik beradik semua mendoakan agar Allah kurniakan kesihatan dan kesejahteraan buat abah n ibuk ana sepanjang berada di sana. Insya Allah, 26 hari bulan nanti along jemput kat KLIA. Ana kongsikan gambar abah n ibuk ana bersama puteri bongsu ana, Hana Azzahra.

Sekian buat kali ini. Wassalam.

No comments:

Post a Comment