Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Saturday, December 1, 2012

Jalan2 d' Klate Siri I


Assalamualaikum semua...

Ana doakan antum berbahagian di samping keluarga tersayang. Mesti tengah asyik melayan buah2an yang sedang meranum. Al-maklum la, masing2 duduk kampung sekarang ni.

Bagi ana, peluang kembali ke kampung zaujah ana di Kelantan akan jadi ruang untuk jalan2 dan shopping apa2 yang patut. Biasanya kalau tak buku2 agama dan baju2 Islamik, bahan2 mainan anak2 pasti jadi pilihan. Tak kurang juga masa cuti dipenuhi dengan jalan2 ke tempat2 menarik atau ziarah saudara mara dan member2 zaujah ana sekitar Kelantan.

Semalam, kami berpeluang melawat Expo Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) yang diadakan di Istana Kubang Kerian. Sepanjang hidup ana, ini kali kedua ana masuk Istana. Sebelum ni, Istana Sultan Pahang di Pekan pernah ana lawati. Itupun sebab bertugas (masa dulu masuk Askar Wataniah).

Pada ana pameran seperti ini amat baik untuk diteruskan dan dianjurkan oleh Majlis Agama negeri2 lain juga. Di samping berpeluang mengetahui aktiviti dan program yang diatur dan dijalankan oleh MAIK, pengunjung juga berpeluang merasai suasana dalam Istana. 

Bukan itu saja, berkesempatan juga melihat piala FA, piala Sumbangsih & piala Malaysia dengan mata kepala sendiri. Masa NS menang piala Malaysia dulu pun ana tak sempat tengok. Dapat juga derma darah. Kira banyak aktiviti/kesempatan/peluang dalam 1 lawatan la ni.

Sungguhpun bukan keseluruhan istana dibuka kepada umum, pembukaan satu ruang itupun sudah cukup membuatkan rakyat merasa Raja mereka amat dekat dengan mereka. Setahu ana pada bulan Ramadhan yang lalu juga, Tuanku telah menjemput rakyat bersolat tarawikh di tempat yang sama. Satu sikap yang perlu dijadikan teladan oleh Raja2 lain di Malaysia.

1st time bergambar sefamily, kat Istana plak tu

Piala treble, rugi tak pegi

Ruang rakyat lepak2, ni baru beranda je

Ruang dalam, kawasan larangan amik gambar

Alhamdulillah, sambil jalan2 dapat infak darah

Pada sebelah malamnya pula, ana ke Stadium Sultan Muhammad ke IV bagi menyaksikan Forum Bicara Selebriti yang membariskan UAI, Heliza & Meyda Sefira. Dipengerusikan pula oleh Amin Idris TV AlHijrah. Sungguhpun hujan sekali sekala tetapi kesungguhan penonton yang tidak berganjak membuatkan para penalis juga makin bersemangat.

Pentas utama sebelum forum bermula

Barisan penalis dan moderator

Ana sertakan beberapa keping gambar untuk tatapan antum. Nantikan siri seterusnya.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment