Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, December 14, 2009

Salam Haji Mabrur


Assalamualaikum w.b.t.

Ana doakan antum semua di bawah naungan rahmat Allah sentiasa.

Ketika ini ana bersama keluarga berada di Homestay Warisan di Perkampungan Homestay Teluk Ketapang, Seberang Takir, K. Terengganu. Bersama2 kami juga keluarga adik beradik zaujah ana. Kami baru sahaja pulang dari menyambut kepulangan ibu mertua ana yang pulang dari Tanah Suci. Alhamdulillah, segala2nya dalam keadaan baik. Ibu mertua ana sihat, kelihatan perubahan air muka yang bertambah tenang dan ceria gambaran kepuasan beliau menyempurnakan ibadah yang telah beliau sudahkan.

Ana pulang ke Kelantan pada hari Sabtu baru2 ini. Sampai juga hajat ana nak berikan kejutan kepada zaujah dan anak2 ana. Ana beritahu bahawa ana hanya akan pulang pada hari Ahad, padahal awal pagi Santu ana sudahpun bergerak dari NS. Alhamdulillah, perjalanan amat lancar sekali dengan bilangan kereta yang sederhana, berbeza sekali dengan keadaan semasa ana pulang ke NS dari Kelantan selepas Aidiladha lepas. Jumlah kereta terlalu banyak, trafik bergerak perlahan sejauh berpuluh2 km, lebih2 lagi bila menempuh lampu isyarat. Kata abang ipar ana, "Jalan Kuala Krai merupakan jalan paling sesak di Kelantan". Bila ana sendiri lalui saat itu, ana sendiri mengiakan dakwaan beliau.

Masa ana di Kg. Semat Jal, Morak, Wakaf Bharu sejak pulang ke sana hingga semalam banyak ana habiskan untuk mengemas kawasan rumah ibu mertua ana. Termasuklah persediaan untuk jamuan kesyukuran sebaik tiba di rumah nanti.

Lewat petang semalam, ana bertemu dengan sahabat ana, Nik Shahril. Beliau seorang Hakim Syar'ie Negeri Terengganu. Ana ditemani abang ipar ana, Mohd. Zuki (pakar pertukangan emas tradisional di Wakaf Bharu). Pertemuan itu membawa kami ke Restoran Air Gelas Besar yang tersohor di kawasan ini. Kena air kiwi gelas sedang pun ana dah tersandar, kebetulan ana baru sahaja sudah makan malam di rumah penginapan kami. Kalau tidak dah tentu ana belasah air buah dalam balang besar tu. Hehehe...

Apapun, segunung syukur kehadrat Allah kerana ibu mertua ana selamat sampai ke tanah air. Ana doakan agar beliau beroleh haji yang diterima Allah. Bagi ana, Insya Allah jika ada rezeki dan dipermudahkan Allah, tahun depan ana akan berangkat ke sana. Dah jadi hajat ana nak bawa zaujah ana ke sana, tersimpan hajat tu sejak awal perkahwinan kami.

Oklah, sampai di sini dulu ana menulis. Insya Allah, ada masa ana menulis lagi. Bagi guru2, cuti persekolahan dah semakin sampai ke penghujung. Dah perlu bersedia untuk bertugas untuk setahun lagi.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment