Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Sunday, December 27, 2009

Amanah 2010

Assalamualaikum pengunjung2 semua...

Ana baru sahaja selesai menghadiri Masyuarat Guru Kali Pertama di Bilik Gerakan SKTMS. Ketika sebahagian besar guru2 ke kantin untuk menikmati juadah tengah hari, ana ambil keputusan untuk berada di bilik guru. Kebetulan, ana puasa hari ini.

Bercakap tentang pembahagian tugasan bagi tahun 2010 yang bakal tiba. Berbagai komen diberikan oleh guru2 di sini. Ada yang menerima dengan baik setiap tugasan yang diberikan, ada yang menerima dengan pindaan, ada yang menerima dengan syarat. Keseluruhannya, masing2 menerima, yang kecil2 tu biasalah...

Bagi ana amanah tahun 2010 tak banyak bezanya dengan tahun lepas. Sudah tentu ana harapkan pelaksanannya lebih baik berbanding tahun2 yang sudah. Antara tugas2 ana ialah:

Unit Kurikulum:
1. AJK Pusat Sumber Sekolah
2. Naib Pengerusi JK Program j-QAF
3. AJK Kelas Agama Petang
4. Penyelaras Bilik Komputer/ICT

Unit Hal Ehwal Murid:
1. Penyelaras Perhimpunan Sekolah
2. AJK Disiplin
3. AJK Pengawas
4. AJK Kelab Anti Jenayah
5. Guru Bertugas Mingguan (2x setahun)

Unit Kokurikulum:
1. Setiausaha kokurikulum
2. Guru Penasihat Persatuan Agama Islam
3. Guru Penasihat Tunas Kadet Remaja Sekolah
4. Guru Penasihat Karate-Do
5. Bendahari Majlis Sukan Sekolah
6. Guru Penasihat Rumah Tuanku Jaafar (Biru)

Lain-lain:
1. Bendahari PIBG
2. Bendahari Kelas Agama Petang

Huhuhu... nampak macam banyak je kan? Hehe... banyak tak banyak beginilah rutin ana setiap tahun. Nak kejar silibus Bahasa Arab, PKSR, program j-QAF dengan tasmik, KBS, MTAQ, Semaian Wahyu, Festival Nasyid, dll. Itupun tak termasuk dengan tugasan2 'mendatang'. Biasalah kalau dah duduk di sekolah, program turun mencurah2 setiap tahun. Mau tak mahu, ikhlaskan diri laksanakan sepenuh hati. Moga2 diterima Allah sebagai amalan soleh buat bekalan 'di sana' nanti.

Ana ambil kesempatan untuk ucapkan SELAMAT TAHUN BARU M 2010 buat seluruh warga alam. Harapan ana sambutan tahun baru biarlah berpada2. Lagipun kita baru sahaja menyambut Tahun Baru Hijrah 1431. Biarlah 'mereka' dengan tahun baru 'mereka'.

SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH juga buat sahabat2 seperjuangan khususnya guru2 j-QAF. Semoga j-QAF tahun ini akan lebih cemerlang dari tahun2 yang lepas. Lebih2 lagi graduan sulung j-QAF akan keluar akhir tahun nanti, gunakan masa yang berbaki untuk mempersiapkan mereka dari segi jatidiri Islam yang jitu agar tidak mudah goyah ketika beralih ke dunia SM nanti.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment