Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Sunday, March 6, 2011

Kelekaan Terbaru



Assalamualaikum sahabat2 semua...

Dah lama sangat ana tak menulis entri terkini. Selain kesibukan tugas seharian, persediaan Sukan Sekolah dan Mesyuarat Agung PIBG, ana juga agak leka dengan kerja2 keceriaan yang dipertanggungjawabkan kepada ana oleh Panitia Pendidikan Islam sekolah ana. Barang dah beli tahun lepas lagi tapi kerja tak jalan jugak. Mahu tak mahu ana gagahkan juga, lagipun benda ni memang menjadi minat ana. Tinggal kesuntukan masa je yang menghalang ana dari melaksanakannya semaksimum mungkin.

Selain itu, ana juga diminta oleh GPK Kokurikulum untuk siapkan sign board untuk Sukan Sekolah nanti. Terkini, ana diminta untuk siapkan logo sekolah untuk diletakkan di 'rostrum' untuk persediaan Mesyuarat Agung PIBG nanti. Sign board Bahasa Arab bilik2 khas pun dari masa ke semasa ana siapkan. Alhamdulillah, hampir semua bilik2 khas dah ada sign board Bahasa Arab dengan makna Bahasa Melayu.

Hasilnya, sejak awal tahun ana dah main dengan 'prospec board', sticker dan cat spray. Tak siap di sekolah, bawak balik ke rumah. Kebetulan juga kebelakangan ni ana memang tidur lewat hingga menjangkau pukul 3 pagi. FB pun dah tak layan sangat, tengok tv pun dah kurang. Takpelah, minat punya pasal. Dapat siapkan satu2 sign board memberikan kepuasan kepada ana. Selain tu, sekolah ana jugak yang ceria.

Sekarang ni tengah dalam usaha nak siapkan nama sekolah dalam jawi untuk diletakkan di depan sekolah. Syukran kepada akhi Anis atas hasil tulisan yang hebat. Seterusnya, selagi ada 'prospec board' di sekolah, ana kena jugak habiskan dah fikirkan nak buat apa untuk menceriakan lagi persekitaran sekolah. Begitupun ana lebih berminat untuk buat sign board2 dalam jawi, Bahasa Arab dan ayat2 Al-Quran agar suasana Islam lebih menonjol selain mewujudkan 'biah' Arabiyyah di sekolah ana.

Moga Allah kurniakan kesihatan dan kesempatan untuk ana teruskan usaha ana ni. Buat rakan2 seperjuangan, teruskan usaha mendidik anak bangsa dengan apa juga cara dan medium. Moga usaha kita dinilai Allah. Bersama entri ini ana masukkan gambar hasil terkini yang ana buat. Khat إقرأ باسم ربك tu baru je siap minggu lepas, tak tau lagi mana nak letak. Tengah cari tempat yang sesuai. Begitu juga dengan logo dan nama sekolah yang nak diletakkan di rostrum tu. Tapi yang penting, sebelum Mesyuarat Agung PIBG nanti mesti kena pasang di tempatnya.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment