Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Tuesday, May 24, 2011

Penataran DSP 5 Daerah



Assalamualaikum...

Alhamdulillah, selesai juga Taklimat Penataran Dokumen Standard Prestasi (DSP) Tahun 1 berdasarkan KSSR petang tadi di Dewan SK Kuala Pilah. Yang pasti, segalanya telah disampaikan. Semua yang dibekalkan dah dipanjangkan. Segala pesanan juga telah dipesankan kepada hampir 100 orang peserta mewakili SR dari 5 daerah Negeri Sembilan. Jempol, Jelebu, K. Pilah, Rembau dan Tampin.

Seronok juga dapat bertemu dengan keluarga besar j-QAF Bahasa Arab Negeri Sembilan ni. Sebahagian mereka sahabat2 yang se'kohort' dengan ana. Sayang sekali tak banyak peluang untuk berbual panjang. Sampai2 je taklimat terus mula, tamat taklimat masing2 dah bergegas ke kantin, sebahagiannya dah berkejar ke kereta memandangkan hari dah dekat nak hujan.

Ana ditugaskan bersama sahabat JU ana, Ustazah Norlina dari SK Kg. Gelam PD untuk sampaikan penataran kepada mereka semua. Tidak dinafikan, masa yang diperuntukkan terlalu sedikit. Terlalu banyak penerangan yang ingin diberikan terpaksa dipendekkan dan dipercepatkan untuk mengejar masa. Pastinya sebahagian besar ustaz/ustazah yang hadir juga hanya berharap taklimat cepat berakhir lantaran ketidakselesaan. Walaubagaimanapun, ana berharap segala kemusykilan selepas antum kembali ke sekolah dan meneliti semula bahan2 yang kami 'pindahkan' dalam taklimat tadi dapat diutarakan di mana2 ruang yang telah ana war2kan.

Pada asalnya ana bercadang untuk emailkan seluruh bahan tu pada semua yang hadir malam ini. Malangnya, 2 senarai nama daerah telahpun dibawa pulang oleh wakil PPD yang hadir. Maksudnya, ana perlu tunggu 'Pengerusi Majlis' taklimat (lupa namanya) fakskan kepada ana keseluruhan senarai bahan tu. Insya Allah, ana akan cuba dapatkannya secepat mungkin. Paling lewat pun ana akan email pada antum dalam minggu ini juga.

Secara keseluruhannya, PBS tiada bezanya dengan PKSR yang sedang kita lakukan. Walaupun dilihat ianya 2 perkara yang berlainan tetapi kedua2nya boleh diintegrasikan dalam usaha menentukan pencapaian seseorang murid. Ana tak pasti, tapi besar kemungkinan keadan ini takkan lama. Pihak BPG pasti akan mencari jalan agar tugas guru j-QAF Bahasa Arab tidak bertindan dan berulang.

Sampai di sini saja untuk kali ini. Moga ada manfaatnya buat kita semua.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment