Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Friday, July 8, 2011

Selamat Jalan Cikgu Adnan!



Assalamualaikum sahabat2 semua...

Ana doakan antum semua berbahagia dan dilindungi Allah sentiasa.

Ketika ini ana baru sahaja pulang dari menghadiri Majlis Perpisahan Cikgu Adnan, GPK 1 sekolah ana. Beliau kini dinaikkan pangkat ke JPN Negeri Sembilan. Sepatutnya hari ini merupakan hari terakhir beliau di SKTMS tetapi memandangkan esok masih lagi 'diarahkan bersekolah', beliau memutuskan untuk hadir juga esok.

Majlis diadakan di Hotel Desa Inn, hotel yang sama digunakan ketika Majlis Perpisahan Tn. Hj. Sabere sebelum ini. Seperti juga majlis yang lepas, kali ini ana masih ditugaskan untuk menyediakan persembahan multimedia. Bezanya sebelum ini tempoh masa persediaan lebih panjang. Kali ini tempohnya tak sampai setengah hari. Jadi, ana hanya buat setakat yang termampu sahaja. Begitupun, ana bersyukur kerana dalam kesuntukan masa sempat juga ana siapkan persembahan tersebut.

Bercakap tentang Cikgu Adnan. Beliau merupakan GPK 1 pertama ana sejak ana mula mengajar. Bagi ana secara peribadi, beliau seorang yang memahami, mesra dan rapat dengan guru2 di sekolah. Ana sendiri tak pernah punya sebarang masalah mahupun konflik dengan beliau. Setiap masalah akan diselesaikan dengan rundingan dan perbincangan. Selepas Hj. Sabere, beliau adalah insan kedua yang 'meninggalkan' ana di SKTMS. Sememangnya kedua2 mereka merupakan majikan pertama ana yang banyak memberi tunjuk ajar, bantuan dan sokongan semenjak ana menjadi guru.

Apapun, ana doakan beliau terus maju dalam kerjaya beliau di JPN mahupun di tempat lain selepas ini. Harapan ana walaupun tidak lagi bersama di bawah satu bumbung, ukhuwah antara beliau dan guru2 SKTMS akan terus kekal hingga ke akhir hayat. Ana upload persembahan multimedia yang ana sediakan ke Youtube dan linkkan ke blog ini. Saiznya terlalu besar, tak dapat ana upload via Blogger.

Selamat Jalan Cikgu Adnan!

Wassalam.

No comments:

Post a Comment