Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Tuesday, December 27, 2011

Sesi Persekolahan Hampir Bermula



Assalamualaikum sahabat2 semua...

Ana doakan antum semua diberkati dan dirahmati Allah bersama keluarga tersayang.

Sekadar entri ringkas berkaitan status terkini ana. Alhamdulillah, semalam telah diadakan Mesyuarat Guru Kali Pertama bagi sesi 2012. Tugasan pun dah dapat. Buku Ringkasan Mengajar juga dah ambil. Hanya jadual waktu sahaja yang belum keluar. Bukan apa, yang jadi banyak keje sikit tu cuma nak dapatkan, sediakan dan satukan RPT, DSK (bagi tahun 1&2) dan SP/HSP (Bagi tahun 3-6). Almaklum la, buka setiap tahun kita mengaja rtahun yang sama. Lebih2 lagi persediaan bagi melengkapkan fail instrumen bagi PBS tahun 1&2. Pada ana, biar lengkap dahulu bahan2 dan instrumennya, mudah nak mengajar nanti. Bimbang kalau dah mula mengajar, dengan urusan2 tambahan lain yang sentiasa hadir tak tentu masa, lama2 perkara asas pun tertinggal.

Berkenaan SBPA, ana sendiri bersama rakan2 dah ditaklimatkan oleh kerani sekolah kami, Pn. Mahyun semalam. Majoritinya (terutamanya lelaki) tak punya masalah untuk sambung dan terima skim/sistem tersebut. Bukan hanya kerana melihat kepada kenaikan gaji. Ini kerana kenaikan gaji mahupun bonus adalah hak pekerja yang saban tahun menjalankan amanah untuk memajukan negara atas rasa tanggungjawab. Berbeza jika tiada kenaikan gaji/bonus tetapi pihak berwajib mengambil pendekatan tertentu untuk menstabilkan/menurunkan harga barang keperluan harian. Ini kerana penurunan harga barang memberikan impak berpanjangan manakala kenaikan/bonus hanya memberi impak sementara.

Menjelang sesi persekolahan baru yang tak sampai lagi seminggu, bagi ana beberapa perkara perlu ana siapkan/sediakan sendiri mahupun bersama rakan2 lain. Selain perkara asas dalam P&P, sejumlah urusan juga perlu ana selesaikan. Ini termasuklah berkenaan PIBG, Panitia Agama Islam, Surau Al-Muttaqin dan lain2 termasuk beberapa tempahan khat board terbaru.

Walaubagaimanapun, tugas tetap tugas dan amanah tetap amanah. Akan ana usahakan setakat kemampuan terbaik ana. Mohon Allah permudahkan...

Sekian buat waktu ini. Wassalam.

No comments:

Post a Comment