Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Saturday, November 9, 2013

Travellog IKK 13 [091113]: Berikan Yang Terbaik!



Assalamualaikum sahabat dan pengunjung semua...

Seperti yang dijanjikan. Hari ini, entri berkenaan Ihtifal KAFA Kebangsaan hari kedua tetap ana hasilkan meskipun mata terasa amat berat lantaran kekenyangan menikmati makan malam dalam Jamuan Negeri di Seri Mentaloon. 


Hari kedua bermula jam 5.00 pagi. Sebelum tidur pada sebelah malamnya, ana dah siap simpan kunci bilik al-Mumtaz. Ana kejutkan mereka awal, sebelum Subuh, mandi dan bersedia untuk Solat Subuh. Sebaik mendengar azan, kami bergerak dari kediaman ke masjid. 

Balik dari masjid, ana minta mereka bersiap. Jam 7.00 pagi kami turun, menaiki bas menuju ke vanue utama untuk bersarapan. Selesai bersarapan, al-Mumtaz mengambil tempat bagi bersedia untuk Majlis Perasmian yang disempurnakan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri. 


Giliran al-Mumtazah tiba lebih awal dari al-Mumtaz. Kebetulan pula, kategori perempuan telah bermula lebih awal berbanding kategori lelaki. Selepas berdoa, al-Mumtazah yang berada dalam undian ke 7 memulakan persembahan mereka. Alhamdulillah, tidak mengecewakan. Moga ada rezeki mereka dalam percubaan dan penyertaan kali pertama ini.


Bagi al-Mumtaz yang mendapat undian ke 10, mereka dijadualkan membuat persembahan selepas makan t/hari. Selepas rehat yang berhenti pada giliran ke 8, al-Mumtaz pun bersedia. Nak dijadikan cerita, rupa2nya peserta ke-9 tidak menghantar wakil. Maknanya selepas rehat, al-Mumtazlah yang seharusnya membuat persembahan. Begitupun, persembahan mereka tidak mengecewakan. Tinggal lagi saingan kategori lelaki sememangnya hebat2 jika hendak dibandingkan dengan kategori perempuan.


Persembahan berakhir lebih kurang jam 5.00 petang. Setelah semua acara berakhir, seluruh kontinjen NS bergerak pulang ke bilik dengan bas. Sampai di bilik lebih kurang jam 5.30 petang. Kami perlu bersiap dan kembali berkumpul dalam bas di vanue utama jam 6.00 petang. Ini kerana semua bas akan berkonvoi dan diiringi oleh 'rider' daripada Polis Trafik bagi melancarkan perjalanan ke Kediaman Menteri Besar di Bandar Alor Setar. Pada malam ini kami akan diraikan oleh MB Kedah dengan jamuan makan malam meskipun MB tidak berada di Malaysia waktu ini.




Usai jamuan lebih kurang jam 10.30 malam, kami kembali ke bas dan berkonvoi kembali ke kampus UUM dengan diiringi 'rider' oleh Polis Trafik tadi. Sampai ke UUM lebih kurang jam 11.15 malam, al-Mumtaz terlebih dahulu menuju ke masjid bagi bersolat. Selesai solat, kami kembali ke bilik. Pagi esok, awal2 pagi lagi kami perlu berkemas dan 'check out' dari bilik. Ini kerana, selepas selesai majlis Perasmian Penutup dan Penyampaian Hadiah kontinjen NS akan terus bergerak pulang.

Ana berharap agar antum doakan yang terbaik buat peserta dari NS, moga ada rezeki kami kali ini. Yang pasti, setiap peserta telah memberikan yang terbaik dalam cabaran dan pertandingan yang mereka lalui semalam.

Insya Allah, ana akan kembali dengan entri terakhir malam esok. Itupun jika berkesempatan kerana kami dijangka sampai ke Seremban lebih kurang jam 2 pagi, kemudian bertukar bas untuk ke Bahau. Paling awal kami mungkin sampai ke Bahau jam 3.30 pagi. Jika ana tak berkesempatan menulis malam esok, ana akan update dan akhiri travellog ini dengan entri terakhir pada hari Isnin. Insya Allah.

Sekian buat waktu ini.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment