Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, November 19, 2009

Projek Kem Bina Juara 09


Assalamualaikum semua...

Persekolahan hanya sehari sahaja berbaki menjelang cuti akhir tahun. Alhamdulillah, tugasan2 utama telah berjaya ana sempurnakan setakat kemampuan terbaik. Hanya yang berbaki ialah tugasan menjelang Majlis Makan Malam dan Perpisahan Guru Besar malam esok. Selain diberi tugas memimpin bacaan doa, ana diberi tanggungjawab untuk sediakan slide show tentang Guru Besar yang akan diraikan. Biasa la, kalau cakap nak slide show, gambar mesti nak kena scan. Pastu edit yang mana patut dan hasilkan persembahan Power Point. Pengerusi BKG sewaktu memberikan tugas pada ana meminta ana sediakan dokumentari untuk malam tersebut. Terkedu ana mendengarnya, kalau dokumentari alamat 2 bulan la baru siap. Insya allah, ana akan sediakan entri khas berkenaan majlis pada malam esok nanti.

Berkenaan Projek Kem Bina Juara Sekolah2 KPM Peringkat Negeri Sembilan, tahun ini adalah tahun kedua pelaksanannya, kali pertama ana menyertainya sebagai JU. Ada beberapa perbezaan pelaksanaan tahun ini jika dibandingkan dengan tahun lepas. Selain tempoh pelaksanaanya telah ditambah dari sehari kepada 2 hari dan jumlah JU juga bertambah, disediakan juga pengisian untuk guru pengiring (modul Tafaqquh Fiddin namanya). Hari pertama mereka didedahkan dengan Perubatan Islam. Hari kedua pula diisi dengan Tahsin al-Quran. Bertuah betul jadi guru pengiring.

Sepertimana semua sedia maklum, Kem Bina Juara memberi pendedahan kepada murid2 yang berpotensi untuk digilap bakatnya dalam 3 aspek utama iaitu Pengucapan Bahasa Arab, Tarannum dan Khat. Sungguhpun agak mustahil untuk peserta2 menguasai 100% modul2 yang didedahkan dalam tempoh yang singkat, sekurang2nya pendedahan tersebut akan menjadi bekal buat peserta menjadi murid turus dalam membantu rakan2 mereka di sekolah nanti.

Program yang diadakan pada 17-18 November itu turut dilawati oleh wakil pegawai dari Sektor Pengurusan Operasi dan Dakwah KPM. Majlis Perasmian Penutup pula disempurnakan oleh Ketua Sektor Pendidikan Islam, Us. Mohd. Zaki b. Abd. Ghani.

Untuk akhirnya, ana mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah dan syabas kepada JPNS, JU2, PPD, Urusetia dan peserta2 yang terlibat dalam menjayakan Projek Kem Bina Juara pada tahun ini. Yang baik kita pertingkatkan, yang kurang kita atasi dan perbaiki di tahun2 akan datang.

Wassalam.

Kemahiran membaca diasah dan diperbetulkan

Hafazan perkataan, muka 'cuak' di paparan LCD

Kemahiran menulis

Kuiz antara kumpulan

JU Bahasa Arab bersama peserta

No comments:

Post a Comment