Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, February 22, 2010

Menangislah Kerana Baginda s.a.w


Assalamualaikum...

Mengenang kembali sejarah hidup Rasulullah s.a.w yang panjang, bagi sesetengah individu adalah satu kenikmatan. Namun bagi sesetengah orang, mereka tidak punya masa untuk itu, malah Baginda semakin jauh dilupakan. Ada juga yang mengharapkan kepelbagaian dalam penyampaian oleh orang yang menyampaikan sejarah tersebut.

Tertarik sungguh ana dengan puisi yang disampaikan oleh seorang kanak2 perempuan bernama Sahar di Al Mahabbah Awards yang diadakan pada tahun 2008 yang lalu di Abu Dhabi. Ana sendiri dapat tahu melalui blog sahabat ana, Ustaz Nazri. Rakaman tersebut ana ambil dari Youtube manakala buat sahabat2 yang ingin mendapatkan terjemahan puisi tersebut boleh dapatkan sendiri dari blog Ustaz Nazri.

Hayatilah setiap bait puisi ini. Ia diciptakan khas buat kita semua mengenang kembali secara sepintas lalu sejarah Baginda Rasulullah s.a.w dari dilahirkan sehingga Baginda wafat. Walaupun dipersembahkan dalam bahasa Turki, disertakan juga terjemahan Bahasa Arab dan Bahasa Inggeris dalam rakaman tersebut. Ana secara peribadi menitiskan air mata menonton persembahan ini.

Renungkan, sejak kita lahir hingga ke saat ini, berapa titisan air matakah yang kita jatuhkan buat Baginda, kerana mengenang Baginda, kerana kecintaan kepada Baginda....

No comments:

Post a Comment