Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, February 25, 2010

Salam Maulidur Rasul 1431H


Assalamualaikum sahabat2 semua...

Salam Maulidurrasul dari ana. Moga kita semua digolongkan di dalam golongan umat Muhammad yang senantiasa cinta, sayang, kasih dan patuh kepadanya.

Selesai solat berjamaah Subuh di Masjid Taman Penarikan, ana pulang ke rumah untuk dapatkan kunci bilik guru. Ana ke sekolah untuk membawa laptop ana pulang ke rumah. Hajatnya, hari ni nak pasang nasyid berkaitan Rasulullah s.a.w. sahaja. Nasyid2 pula semuanya dalam laptop. Di rumah pula ada sistem suara 'kokak' tapi boleh la setakat nak dengar satu taman. Daripada dengar lagu, tonton cerita yang tahapahapa, baik ana dihidangkan jiran2 ana dengan alunan selawat dan nasyid2 berkaitan Rasulullah s.a.w. Dapat jugak sedikit sebanyak berkempen memperbanyakkan selawat ke atas Baginda bersempena kelahiran Baginda hari ini.

Apapun langkah yang diambil oleh mana2 individu untuk meraikan kelahiran Baginda s.a.w amatlah dialu2kan, asalkan tidak bertentangan dengan syariat. Pun begitu, jangan pula sambutan hanya tinggal sambutan. Memperingati Baginda hanya setahun sekali. Itu pandangan yang salah. Seharusnya, memperingati Bagindas.a.w perlulah sentiasa dihati pada setiap saat dan ketika.

Untuk akhirnya, sekali lagi ana ucapkan Salam Maulidur Rasul buat sahabat2 semua. Bersama2 kita jadikan Baginda s.a.w 'role model' dalam kehidupan kita. Nasyid di atas menyentuh hati ana. Sama2 kita hayati lirik lagu Muhammad Nabina. Khat ucapan di bawah pula ana dapatkan dari blog sahabat ana, Ustaz Anis. Nak buat sendiri tak pandai. So, amik orang punye jela. Syukran ya akhi!

Wassalam.


No comments:

Post a Comment