Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Saturday, February 20, 2010

Tasmik Perdana 2010

Assalamualaikum dan salam hujung minggu buat semua...

Ana doakan antum semua sihat2 sentiasa.

Bagi ana macam biasalah, short list sedia ada pun belum berkurangan, dah bertambah urusan baru. Nak kata bertangguh kerja tu tak jugak, cuma sebahagian urusan perlu diselesaikan pada hari bekerja. Jadi hujung minggu seperti ini ana ambil sedikit masa ke sekolah dan siapkan kerja2 yang mampu ana sudahkan. Sekurang2nya pendek la sikit short list keje ana.

Semalam, Sabtu (20.2.2010), sekolah ana buat julung kalinya mengadakan Program Tasmik Perdana untuk murid2 tahun 6. Program yang pada asalnya dirancang untuk melibatkan pelajar2 Sekolah Berasrama Penuh Intergrasi Jempol sebagai fasilitator terpaksa dibatalkan atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan. Sebagai penyelesaian, tenaga guru terutamanya guru agama dilibatkan semaksima mungkin. Selebihnya dilakukan dengan merekrut murid2 turus sebagai fasilitator dalam program ini.

Program dimulakan seawal jam 8.00 pagi dengan taklimat daripada Us. Ismail. Selepas pembahagian fasilitator dan lokasi serta guru pembimbing, tasmik dimulakan. Sepertimana program2 lain, peserta minum pagi pada jam 10.30 pagi, makan tengah hari & solat Zuhur berjamaah pada jam 1.00 petang. Tasmik berakhir pada jam 4.00 petang diikuti dengan Majlis Khatam al-Quran dan Solat Asar berjamaah. Peserta kemudiannya membawa pulang bekalan minum petang ke rumah masing2.

Ana mengambil kesempatan untuk mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat menjayakan program pada hari tersebut. Murid2 turus, guru2, pengusaha kantin, PIBG, jasa anda semua hanya Allah yang dapat membalasnya. Meskipun terdapat beberapa kelemahan lantaran kekurangan fasilitator dan kewangan, syukur kepada Allah kerana ianya tetap berjaya dijalankan. Begitupun, seramai 7 orang murid telah khatam dan sebahagian besarnya telahpun berada dalam sukatan bacaan Tahun 6.

Besarlah harapan ana, guru2 j-QAF khasnya dan semua guru2 SKTMS untuk melihat murid2 tahun 6 SKTMS pada tahun ini berjaya menghabiskan bacaan mereka. Jadi, buat murid2 tahun 6, dengan apa juga cara perbanyakkanlah membaca al-Quran, carilah guru di mana jua. Semoga usaha kita semua mendapat keberkatan daripada Allah Taala.

Sekian buat masa ini. Wassalam.

Ustaz Ismail memberi taklimat kepada peserta

Murid turus bersedia menerima rakan tasmik

Antara fasilitator yang berkesempatan hadir

Tasmik bersama murid turus

En. Johari (pengusaha kantin) tidak ketinggalan membantu

Majlis Khatam buat peserta yang berjaya khatam

Us. Ismail mengetuai Majlis Khatam

No comments:

Post a Comment