Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Friday, April 9, 2010

Bintang Nasyid Mu'min musim ke 4, 2010


Assalamualaikum...

Sedikit kecewa juga mengenangkan Festival Nasyid Sekolah2 KPM tahun ini ditangguhkan atas alasan ketiadaan peruntukan kewangan daripada kerajaan. Bagaimana kerajaan menguruskan kewangan bukanlah menjadi perbahasan di sini namun rasanya agak kurang wajar menangguhkan program berunsur pendidikan seperti ini. Daripada menganjurkan program2 yang hanya berbentuk hiburan duniawi, lebih baik Festival ini dijalankan.

Walaubagaimanapun, pelawaan dan cadangan Ustazah Hjh. Jamaliah dari SPI, JPNS baru2 ini agar kami menyertai Bintang Nasyid Mu'min (BNM) musim ke 4 sedikit sebanyak mengubati kekecewaan. Sungguhpun, pertandingan ini amat jauh berbaza dari Festival baik dari segi syarat, masa persembahan dan aspek pemarkahan, namun atas dasar tak mahu mengecewakan Al-Mumtaz yang masih mahu meneruskan cabaran tahun ini, ana sebagai pengurus pasukan dan jurulatih ambil keputusan untuk menyertai pertandingan tersebut.

Rupa2nya Syarikat Al-Meswak Mu'min Sdn. Bhd. telah pun menganjurkan pertandingan ini sejak 3 tahun lepas. Ana sendiri pernah melihat iklan pertandingan tersebut melalui tv, cuma tak terfikir pula ana mahu Al-Mumtaz menyertainya. Sedangkan menyertai Festival Nasyid KPM sendiri sudah membuatkan kami tak menang tangan mengurus dan melatih Al-Mumtaz dari peringkat daerah, negeri hingga kebangsaan, inikan pula mahu menyertai pertandingan luar.

Setelah kami membuat keputusan untuk menyertai BNM, latihan pun mula dibuat. Ana sebagai pengurus pasukan mula mencari2 artikel berkenaan pertandingan ini yang telah diadakan pada tahun2 lalu. Hasilnya, ana mendapati Juara Festival Nasyid KPN tahun 2009 (Soutul Imtiyaz) dari Pahang adalah juga juara BNM 2009, kejuaraan berganda buat mereka. Selain itu, pasukan pesaing kami dari NS juga yang mendapat tempat ke 2 dalam Festival Nasyid KPM Peringkat NS tahun lepas (Nur Insyirah) juga merupakan pemenang kedua dalam BNM tahun lepas. Tidak hairanlah jika, ada suara2 yang mempertikaikan kemenangan Al-Mumtaz dalam Festival Nasyid KPM peringkat NS tahun lepas. Apapun, keputusannya telah dimuktamadkan. Tak perlu disebut2 lagi.

Bagi ana, tahun ini membuka lembaran perjuangan yang baru. Medannya berbeza, persenjataannya berbeza, strateginya juga berbeza. Usaha tetap perlu terus dibuat untuk memberikan yang terbaik kerana Allah bagi menaikkan nama sekolah dan NS. Sungguhpun ketiadaan dana dan semuanya perlu ditanggung oleh pihak sekolah, ana yakin hasil kerjasama yang baik dengan PIBG, masalah kewangan akan dapat diatasi.

Buat Al-Mumtaz yang kebanyakannya murid2 tahun 6, latihan perlu seimbang dengan pelajaran. Kedua2nya perlu seiring. Insya Allah, Allah bersama2 dengan hamba2Nya yang berusaha dengan ikhlas keranaNya. Moga kejayaan milik kita semua. Buat Cikgu Yusof dan Pn. Hjh. Nazariah, sama2 kita lakukan yang terbaik untuk kejayaan Al-Mumtaz tahun ini. Buat warga SKTMS, doa anda semua amat kami perlukan.

Wassalam.


4 comments:

  1. salam... moga Mumtaz dapat buat yg terbaik... M'aa at-Taufiq wa An-Najah...

    ReplyDelete
  2. tahniah kepada ustaz kimi dan anak buahnya..semoga kalian berjaya menyahut cabaran BNM kebangsaan tahun ini dgn kejayaan yg cemerlang...syabas atas segala usaha...

    ReplyDelete
  3. syukran almuhairwa. alhamdulillah, BNM tahun ni milik Al-Mumtaz...

    ReplyDelete