Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Friday, October 29, 2010

PIALA MALAYSIA & HARI KELUARGA SKTMS 2010

Assalamualaikum semua...

Moga antum senantiasa dipelihara Allah dan berbahagia bersama keluarga tercinta.

Bagi ana, hujung tahun ini tak jauh berbeza sibuknya berbanding tahun2 lepas. Hanya ditambah dengan beberapa tugasan luar sekolah menjadikan ana makin terkejar2 menyelesaikan urusan sekolah sedia ada.

Tanggungjawab yang baru ana galas sebagai JU Tambahan Bahasa Arab untuk NS sekembalinya ana dari berkursus di Melaka baru2 ini menuntut ana benar2 memahami kandungan KSSR dan kaedah pelaksanannya. Tambahan pula nak beri penerangan pada guru2 lain, pada ana satu tanggungjawab yang mencabar. Dalam kesibukan menyelesaikan urusan di sekolah terpaksa curi2 juga masa untuk buat ulangkaji.

Al-Mumtaz pula semakin mendekati tarikh pertandingan peringkat kebangsaan yang tak sampai sebulan. Dengan sumber kewangan yang amat terbatas, tak seperti tahun2 sebelum ini buatkan ana sedikit runsing. Sumber PIBG juga tak mencukupi. Hanya berharap kepada sumbangan luar, moga pihak2 berkenaan sudi membantu. Belanja ke peringkat kebangsaan bukan sedikit, persediaan fizikal juga perlu diuruskan. Untung kedua2 jurulatih Al-Mumtaz tetap bersemangat melatih sehingga mereka sedikit demi sedikit menunjukkan peningkatan. Terima kasih tak terhingga kepada Kak Nazariah dan Abang Usop. Insya Allah, apapun keperluan dan cabarannya akan kita harungi bersama.


Perlawanan Akhir Piala Malaysia tahun ini berkebetulan dengan Program Hari Keluarga sekolah ana. Kami akan ke Cherenginhills Convention & Spa Resort, Janda Baik, Pahang. Satu2nya hotel di Janda Baik. Kebetulan keluarga sahabat baik ana yang empunya hotel tu. Disebabkan harganya yang amat berpatutan menjadikan rancangan asal kami untuk adakan Hari Keluarga di Melaka bertukar tempat. Alhamdulillah, daripada respon rakan2 guru rata2 mengatakan perbelanjaan Hari Keluarga tahun ni antara yang termurah dalam sejarah sekolah kami. Penyertaan juga kalau tak silap ana paling ramai setakat ini. Paling menarik, Hari Keluarga yang biasanya diraikan di kawasan pantai akan berubah ke kawasan pinggir tanah tinggi. Disamping itu, kedudukan Janda Baik yang dekat dengan beberapa tempat menarik lain juga merupakan faktor bertambahnya bilangan keluarga yang menyertai. Genting Highlands, Bukit Tinggi dan Bandaraya Kuala Lumpur hanya memakan masa tak sampai 1 jam. Insya Allah, dalam entri akan datang ana akan ceritakan lebih terperinci tentang hotel tersebut.

Disebabkan perselisihan Perlawanan Akhir Piala Malaysia dan Makan Malam Hari Keluarga tak dapat dielakkan, kami mengambil keputusan untuk minta ruang daripada pihak hotel untuk pasang LCD. Sambil makan2 boleh tengok bola. Sungguhpun beberapa masalah timbul, ana harap hajat kami akan jadi kenyataan juga malam nanti.

Begitupun, ana sendiri rasa agak berdebar menantikan respon guru2 lain sebaik berada di sana mahupun selepas pulang nanti. Biasalah, sebarang kekurangan, tak banyak sedikit pasti akan mentempiasi orang yang mencadangkan tempat tu, ana la. Hotel tu pun baru 2 bulan beroperasi, memang ada sedikit sebanyak kelengkapan dan kemudahan tambahan yang masih belum betul2 sempurna. Buat guru2 SKTMS, ana harap antum berpuas hati bila sampai ke sana nanti. Semoga Hari Keluarga tahun ni akan makin mengeratkan ukhuwah sesama kita. Hobin jang Hobin, Gomo kelate 'go more'...

Sekian buat kali ini. Wassalam.

No comments:

Post a Comment