Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Wednesday, August 26, 2009

PARAGLIDING: Peluang Melihat Ciptaan Allah 'Dari Atas'



Assalamualaikum...

International Paragliding Jempol 2009 telah berlangsung di Jempol, bertempat di SMK Datuk Mansor, dari 14 -16 Ogos 2009. Program ini disertai peserta dari 14 negara seluruh dunia, ratusan peserta menyertai. Kebetulan, suami kepada sepupu ana salah seorang pesertanya (Abg. Zie). Disamping paragliding, diadakan juga pertunjukan paramotor (turut disertai Abg. Zie).

Sekolah ana telah menjadi salah sebuah kawasan pendaratan paragliding selain SMK Datuk Mansor sendiri. Walaubagaimanapun, persembahan paramotor dimulakan pada hari Sabtu di sekolah ana manakala pada hari Ahad mereka bermula di SMK Datuk Mansor kerana padang sekolah ana digunakan untuk Pertandingan Bola Sepak. Pendaratan pula hanya dilakukan di SMK Datuk Mansor.

Ketika bertemu dengan Abg. Zie, ana berkesempatan menyaksikan beliau mempersiapkan alatan paramotor beliau, berkesempatan juga merasakan kuasa tujahan kipas motor yang berperanan untuk membantu pelepasan beliau disamping tenaga utama iaitu angin. Pelepasan pertama oleh Abg. Zie gagal kerana kekurangan tenaga angin. Sungguhpun begitu, pelepasan kedua berjaya dilakukan tanpa sebarang masalah.

Sempat juga ana minta bantuan daripada Abg. Zie untuk ambil gambar sekolah ana dari udara. Alhamdulillah, berhasil juga akhirnya.

Sehingga bertemu lagi dalam entri akan datang. Wassalam.

Guru Besar Cemerlang SKTMS, Tn. Hj. Mohmad Sabere turut bersama menyaksikan persembahan paramotor

Abg. Zie membuat persiapan terakhir sebelum berlepas

Antara peserta terawal berlepas dari SKTMS

Antara gambar pemandangan SKTMS dari atas

No comments:

Post a Comment