Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, February 8, 2010

SuaraKU...

Assalamualaikum semua...

Entri kali ana akan kongsikan berkenaan dugaan yang sedang ana hadapi sekarang. Disamping tugasan2 yang tak kunjung surut, satu lagi dugaan baru melanda. Sejak 5 hari lepas, suara ana jadi pecah dan suara juga hampir hilang. Ditambah juga dengan ketidakmampuan ana meninggikan suara hingga mengakibatkan ana terbatuk2 dan sukar meneruskan P&P.

Petang semalam, selesai KAP ana bergegas ke salah sebuah farmasi di Bahau. Nama pun farmasi, ubat apa yang takde. Ana diberikan 2 jenis pil dan 1 papan gula2 untuk memulihkan suara. Harap2 dengan ikhtiar ni suara ana akan kembali balik. Susah benar rasanya sebagai guru kalau takde suara. Terasa benar bila Allah menguji dengan menarik nikmat yang selama ini dikurniakan tanpa disedari kepentingannya. Moga ujian ini mematangkan ana dalam memanfaatkannya dan berpanjangan mensyukuri nikmat kurniaanNya.

Wassalam.

2 comments:

  1. Salam ya ust...

    SyafakalLah. mg cepat sembuh ust. sakit batuk ni memang sape yg tak kuat, mmg tak tahan. tmasukla sy yg tak tahan tu. batuk paling teruk ms sy pi umrah. tak berkahak, n batuk tak lepas. memang siksa. nak beribadah pun tak selesa. mg ust. tabah menghadapi dugaan allah ini. sesungguhnya dugaan allah tidak lebih hanya sekadar kemampuan kita...

    ReplyDelete
  2. syukran ya akhi. ana pun demam masa pegi umrah dulu tapi sehari je. sekarang dah ok. alhamdulillah...

    ReplyDelete