Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, May 20, 2010

BUKU TEKS BAHASA ARAB TAHUN 6: Akhirnya


Assalamualaikum...

Peperiksaan Pertengahan Tahun kian mendekat. Soalan2 telahpun selesai didownload. Terima kasih kepada Akhi Mior atas bantuan. Siap sedia juga diRISO. Hanya menunggu hari peperiksaan sahaja. Begitupun, satu perkara membelenggu ana dan murid2 Tahun 6 sejak awal tahun lalu. Buku Teks Bahasa Arab Tahun 6 tak kunjung tiba. Beberapa kali ana rujuk dengan guru BOSS sekolah ana, Pn. Hjh. Zaitun. Jawab beliau, pesanan telah dibuat, follow up telah beberapa kali juga dilakukan. Begitupun, hanya jawapan 'dalam perhatian' yang diperolehi.

Semalam, Guru Besar Cemerlang, Tn. Hj. Othman memaklumkan Jabatan Pelajaran NS telah memaklumkan melalui telefon, mana2 sekolah yang masih belum menerima Buku Teks Bahasa Arab Tahun 6 atau jika buku yang diterima masih belum mencukupi, buku tersebut boleh didapati di SMK Bahau 2. Kebetulan ana free ketika itu. Terus ana memandu ke sana. Alhamdulillah, kebetulan juga guru penyelaras Buku Teks SMK Bahau 2 juga tiada kelas ketika ana tiba di sana. Terus ana di bawa ke Bilik Buku Teks sekolah itu. Cukup bilangan buku teks 120 buah, setelah membuat catatan, ana terus bertolak balik ke SKTMS. Bukan apa, kalau boleh ana mahu buku tersebut diserahkan kepada murid2 tahun 6 selewat2nya hari Isnin atau Selasa minggu depan. Prosedur penerimaan masuk buku teks oleh Guru Penyelaras BOSS perlu juga dipatuhi.

Sejarahnya, sejak awal tahun ana hanya mengajar di Bilik Komputer sekolah ana. Kadangkala ana gunakan Dyna Scan, sekali sekala ana gunakan buku teks yang ana dapat dari blog SK Gurun Pusat (scan muka surat). Beberapa kali juga ana hanya mengajar di kelas dengan BBM yang sempat ana sediakan. Begitupun, murid2 tetap perlukan buku teks untuk mereka lakukan ulangkaji. Tanpa buku teks, sejauh manapun kefahaman mereka dalam kelas, ia belum cukup membantu mereka mengulangkaji dan membuat persediaan menjelang Peperiksaan Pertengahan Tahun yang berbaki hanya seminggu lagi.

Apapun, syukan atas usaha semua pihak untuk menyediakan buku teks tersebut. Terima kasih juga kepada Tn. Hj. Shaharudin (GPK SMK Bahau 2) kerana membantu ana ketika berada di sana. Buat guru BOSS yang baru, Ustazah Hasliza, mintak cepat sikit uruskan buku tu ye. Kesian budak2 tahun 6 tu nak buat ulangkaji. Exam dah dekat ni.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment