Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, May 20, 2010

PERHIMPUNAN ULAMA SUFI 1431H


Assalamualaikum...

Semoga antum semua dipelihara Allah setiap masa, setiap ketika.

Ana hanya nak war2kan berkenaan program yang bakal diadakan di Masjid Jamek Bahau malam esok, Jumaat (21.5.2010). Himpunan Ulama Sufi 1431H, satu program ibadah dan zikir yang tak seharusnya antum lepaskan. Kepada yang berkesempatan mahupun yang tinggal berhampiran, jemputlah ke sana nanti.

Anda akan dapat rasakan suasana berada dalam majlis zikir yang amat mendamaikan dan mendekatkan diri anda kepada Allah sekaligus mencetus kecintaan berterusan kepada Junjungan Nabi s.a.w. Ana secara peribadi sudah agak lama culas ke majlis solawat setiap malam Jumaat di masjid ini. Jika di masjid2 lain, malam Jumaat dihiasi dengan bacaan Yaasin dan tahlil, masjid ini menghidangkan majlis zikir dan solawat serta tazkirah berkenaan kepentingan mempertingkatkan kecintaan kepada Baginda Rasul s.a.w. Sekali sekala imam masjid ini (Us. Nasir) akan menjemput rakan2 beliau dari Mesir, Indonesia mahupun negara2 lain untuk mengisi malam sambutan Maulid Nabi dengan ceramah dan majlis zikir serta solawat bersama rakan2 beliau. Tak tergambar perasaan berada dalam majlis2 sebegitu.

Untuk aturcara malam itu nanti, sila dapatkan pada gambar yang ana masukkan bersama2 entri ini. 5 orang ulama akan hadir. Dipersembahkan juga bacaan burdah & maulid oleh pelajar2 dari Maahad Ahmadi. Makan malam saja di sana seusai Solat Maghrib. Ana sendiri akan bawa zaujah dan puteri2 ana nanti. Bersama kita cari keberkatan dalam majlis ilmu terutamanya majlis yang memperingati Baginda Nabi s.a.w. Semoga kita beroleh pahala, lebih penting lagi beroleh syafaat Baginda di tika tiada suatu pun yang bermanfaat satu hari nanti.

Jumpa di sana! Wassalam.

No comments:

Post a Comment