Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Wednesday, May 12, 2010

Pemantauan Gemilang oleh JPNS


Assalamualaikum...

Ana doakan antum ceria dan berbahagia di samping keluarga dan kerjaya tercinta.

Pada 11.5.2010 (Selasa) baru2 ini, SK Tunku Muda Serting sekali lagi dilawati pemantau dari Jabatan Pelajaran Negeri Sembilan selepas pemantauan j-QAF yang berlangsung baru2 ini. Bagi guru2 GPI, tiada kegusaran kerana segalanya masih dalam keadaan dikemaskini dan terkini.

Dengan makluman hanya pada hari sebelumnya (Isnin), tak banyak masa yang tinggal untuk guru2 lain mengemaskini fail, dokumen dan Buku Ringkasan Mengajar masing2. Ketika ditaklimat oleh Ketua Sektor Pengurusan Akademik, Tn. Mohd. Isah, beliau memaklumkan bahawa pada asalnya SKTMS tidak tersenarai dalam kumpulan sekolah yang akan dipantau. Namun disebabkan sekolah yang sepatutnya dipantau baru sahaja dipantau oleh jemaah nazir, mereka diarahkan untuk memantau ke sekolah lain. Atas dasar SKTMS merupakan aset terbesar bagi daerah Jempol dan kebetulan pula tidak punya pemantauan lain pada hari tersebut, kumpulan pemantau bersetuju di saat2 akhir untuk datang memantau SKTMS. Sungguhpun begitu, beliau mohon maaf kerana mengikut kebiasaannya sekolah yang ingin dipantau perlu dimaklumkan selewat2nya 3 hari lebih awal daripada tarikh yang sepatutnya.

Daripada 14 orang pemantau yang dijadualkan hadir (mengikut surat makluman yang difaks ke sekolah) hanya 7 orang yang hadir pada hari tersebut. Seperti biasa, selain meneliti buku RPH semua guru dan menyemak fail2 panitia, pemantauan P & P juga dilakukan. Selain itu, pasukan pemantau turut membuat lawatan ke bilik2 khas.

Datang pada jam seawal 8.00 pagi, proses pemantauan berjalan sehingga jam 12.30. Pada jam 12.45, guru2 yang tidak mempunyai jadual kelas diminta ke Bilik Mesyuarat untuk sesi refleksi. Seperti biasa, panjang lebar penerangan, teguran dan penambahbaikan yang dicadangkan oleh setiap seorang pemantau yang hadir. Sesi refleksi berakhir hampir jam 3.00 petang. Hakikatnya, masih banyak yang perlu dan boleh diperbaiki dari masa ke semasa baik dari segi pengurusan fail panitia mahupun penyelenggaraan bilik2 khas dan pelaksanaan P & P.

Dengan refleksi panjang lebar, diharap penambahbaikan dapat dilakukan terutamanya apabila menyentuh soal P & P. Sungguhpun tiada sebarang fokus diberikan kepada panitia Pendidikan Islam mahupun guru2 GPI dan prestasi j-QAF, refleksi tersebut telah banyak memberikan ana ilmu dan pengetahuan tambahan berkaitan dunia keguruan dan isu2 yang berkaitan dengannya.

Semoga pemantauan ini menghasilkan perubahan yang positif ke arah kecemerlangan anak bangsa. Buat pemantau yang hadir, terima kasih kerana memilih SKTMS sebagai destinasi pemantauan kalian. Segala nasihat dan teguran yang diberikan akan kami perbaiki dan laksanakan sebaik mungkin. Buat rakan2 guru, terimalah teguran dari sudut yang positif. Kelemahan yang ada bukan untuk disembunyikan, tetapi untuk diperbaiki dari masa ke semasa.
Semoga Allah Taala memberkati usaha kita semua.

Wassalam.

Ketua pemantau, Tn. Mohd. Isah

Sebahagian pegawai pemantau yang hadir

Dari kiri: En. Adnan (GPK 1), Tn. Hj. Othman (GBC), Tn. Mohd. Isah, Us. Abd. Malik (GPK KOKU) dan Pn. Hjh. Nafsiah (GPK HEM)

No comments:

Post a Comment