Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Wednesday, April 6, 2011

Al-Mumtaz III: Persiapan Akhir



Assalamualaikum...

Agak padat jadual sekarang ni. Dengan MTAQ Peringkat NS hanya berbaki 2 hari. Kebetulan, ana pula cuti esok kerana menghantar abah dan mak ana ke KLIA untuk menunaikan umrah. Rancangannya, selesai saja solat Subuh terus bertolak ke KLIA. Kata ayah ana, jemaah diminta berada di sana pada jam 8.00 pagi. Insya Allah, sebaik saja ayah ana boarding, ana akan bertolak balik terus ke SKTMS. Masih banyak yang perlu dipersiapkan. Walaupun pada zahirnya macam dah cukup bersedia, hakikatnya perkara2 kecil yang kita terlepas pandang pun kadang2 boleh jadi isu di peringkat ini. Pengalaman mengajar, sebelum sesuatu berlaku/timbul sebaiknya kita bersedia. Kalau tak timbul/berlaku pun kita tak rugi apa2.

Kasihan juga pada Kak Naza. Walau apa halangan, dugaan mahupun cabaran yang datang, tak sedikitpun mematahkan semangat beliau. Dengan penglibatan ana yang agak terbatas pun tak jadi rungutan pada beliau. Beliau mmg minat bab2 ni. Sekalung penghargaan dari Al-Mumtaz III buat beliau. Kadang2 ana segan jugak dengan dia, bimbang dianggap tak ambil berat. Ana pergi jenguk sekejap2 je bila free. Sempat juga betulkan mana2 yang patut. Meskipun minggu ni minggu ujian, tetap beliau cari masa untuk latih Al-Mumtaz III. Buat masa ini keperluan pertandingan telahpun ana siapkan. Buku lirik, pendaftaran, baju melayu, samping, ubat-ubatan, buku peraturan, aksesori, alhamdulillah dah selesai. Hanya tinggal nak pergi je Sabtu ni.

Al-Mumtaz III dapat giliran ke 8. Giliran terakhir selepas cabutan oleh Ketua Kontinjen Daerah Jempol yang bermesyuarat di SM Sains Rembau semalam. Ok dah rasanya tu. Bukan apa, kami antara yang terjauh untuk ke vanue SM Sains Rembau tu. Agak menggelikan hari apabila pihak penganjur menetapkan pasukan yang gagal hadir sebelum jam 8.30 pagi akan dipotong 5 markah. Mungkin nak gertak je kot...

Asalnya Al-Mumtaz III nak tumpang bas sewaan SBPI Jempol tapi bila dapat berita giliran kami yang ke-8, rasanya sempat kot kalau bawa kereta sendiri. Lagipun, suami Kak Naza mahu bersama2 kami (sedangkan beliau sepatutnya ke sekolah hari tersebut). Beliau juga antara peminat pendokong dalam arena nasyid (macam Kak Naza jugak) baik untuk SKTMS mahupun SBPI Jempol khususnya dalam bab menghasilkan lirik. Kalau tak silap ana dah 2 kali lirik ciptaannya memenangi lirik terbaik di Peringkat Kebangsaan.

Apapun, ana mohon pada seluruh warga SKTMS agar mendoakan kejayaan Al-Mumtaz III untuk pertandingan kali ini. Pergi dengan barisan ahli yang baru agak mendebarkan ana. Barisan Peringkat Negeri ini juga tak sama dengan barisan di Peringkat Daerah dulu, ada beberapa perubahan ahli bagi mendapatkan yang terbaik. Persediaan juga tak semantap tahun2 yang lepas kerana jarak antara pertandingan daerah dan pertandingan negeri terlalu hampir. Begitupun, harapan untuk Al-Mumtaz III menjadi juara tetap menjadi sasaran kami. Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat.

Sekian buat kali ini. Entri seterusnya insya Allah pastinya tentang keputusan pertandingan nanti. Tunggu....

Wassalam.

No comments:

Post a Comment