Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Tuesday, April 12, 2011

Mesy. Pembinaan Bahan Kursus JU BA KSSR Thn 2 & HSP BA KBSR Tahun 5



Assalamualaikum semua...

Hari terakhir di Hotal Concorde Inn, KLIA Sepang. Ana tersepit dicelah2 Jurulatih-Jurulatih Utama Kebangsaan (JUK) yang dah lama berkecimpung dalam dunia penghasilan bahan kursus mahupun penyediaan HSP. Ramai insan2 hebat yang ana jumpa. Ada yang dari BPK, dari IPG, dari JPN termasuklah guru2 j-QAF terbaik seluruh negara. Bertuah sungguh diberi kesempatan hadir dalam slot2 perbincangan, pembentangan dan perdebatan/perbincangan antara mereka. Masing2 dengan kepakaran dan kelebihan masing2. Alhamdulillah, dapat juga ana pelajari perkara2 baru hasil perkongsian pengalaman dalam sesi perbincangan dan pembentangan yang dilakukan.

Dari NS, hanya ana dan Ustazah Suraiya. Berbeza dengan beliau, ana baru kali pertama terlibat. Lainlah beliau, dah berkecimpung dalam dunia JUK sejak beberapa tahun dahulu. Jadi, sebagai orang baru pendekatan ana lebih kepada pemerhatian dan penyesuaian diri dengan suasana dan dunia JUK ini. Begitupun, yang mana ana rasa nak komen mahupun beri pandangan, ana redah je. Betul ke salah, belakang cerita.

Ana diletakkan dalam kumpulan yang ditugaskan untuk menghasilkan Bahan Kursus di bawah tajuk Seni Bahasa. Bertuah sungguh dapat kongsi pengalaman dan bertukar2 pendapat dengan Ustazah Faizah (j-QAF SK Putrajaya Presint 14 [1]) dan Ustazah Hanan (PPD Putrajaya). Masing2 dengan kepakaran dan pendekatan masing2 dalam menjadikan Bahan Kursus di bawah tajuk Seni Bahasa lebih tersusun, menarik dan terisi dengan input2 terkini selain input dan pendekatan sedia ada.

Ustaz Zubaidi, seorang lagi blogger j-QAF dari Selangor terbaru yang ana temui. Selama ini hanya tengok gambar dan baca blog je, dapat juga bersua muka. Memang mesyuarat kali ini membuka peluang untuk ana belajar dan mengetahui banyak perkara serta bertemu ramai insan2 hebat. Bersama entri ini ana masukkan sekeping gambar. Dari kiri: Us. Mior (JU j-QAF Johor), Us. Idrus b. Hj. Abd. Rahman (Ketua Sektor Pendidikan Islam, BPK), Us. Nazri (JU j-QAF Selangor) dan Us. Zakuan (Pen. Pengarah Sektor Pendidikan Islam, BPK).

Sekian buat kali ini. Wassalam.

No comments:

Post a Comment