Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Sunday, March 29, 2009

Kemenangan Pertama


Assalamualaikum dan selamat menghadapi hari yang baru....

Tiada kata yang terucap di bibir ana, jurulatih dan anggota al-Mumtaz apabila kami diumumkan sebagai JOHAN Festival Nasyid Peringkat Daerah Jempol yang diadakan pada 28.3.09 (Sabtu lepas). Hanya kesyukuran dalam kerendahan hati kami panjatkan buat Penentu Segala Takdir, Allah s.w.t.

Jutaan terima kasih buat warga SK Tunku Muda Serting yang sentiasa memahami, menyokong serta mendoakan kejayaan kami. Sesungguhnya kejayaan ini adalah kejayaan warga SKTMS seluruhnya.

Dengan kejayaan ini, kami akan mewakili Daerah Jempol dalam Festival Nasyid Peringkat Negeri Sembilan yang telah ditunda tarikhnya daripada 4.4.09 kepada 11.4.09 (sabtu, 2 minggu lagi) di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI), Jempol. Pastinya kesempatan 2 minggu ini akan kami gunakan sepenuhnya untuk memperbaiki kekurangan dan kesilapan yang telah dilakukan pada peringkat daerah baru2 ini. Pun begitu, ana mendapat respon daripada jurulatih yang al-Mumtaz telah memberikan persembahan yang ternyata memuaskan hati mereka, 95% telah mereka berikan dalam persembahan daripada keseluruhan yang diharapkan oleh jurulatih.

Pada masa yang sama, Daerah Jempol bagi kategori sekolah menengah akan diwakili oleh SBPI (tuan rumah negeri). Apa yang menarik ialah 3 orang daripada bekas ahli al-Mumtaz merupakan anggota kumpulan tersebut. Seronok benar ana tengok bila diorang berjumpa semula. Mudah mudahan Allah berikan kesempatan buat kedua2 wakil Daerah Jempol ini untuk mewakili Negeri Sembilan pada tahun ini. Insya Allah.

Selain itu, seorang daripada 2 orang wakil SKTMS juga turut mendapat tempat pertama dalam pertandingan Bercerita Kisah2 al-Quran. Tahniah buat Nur Afiqah Auni bt. Samsol Kamal. Buat Fazreena, dalami lagi seni khat agar mampu bersaing ke peringkat yang lebih tinggi di masa akan datang.

Bersama2 entri ini ana masukkan beberapa keping gambar buat tatapan sahabat2 dan para pengunjung sekalian.

Wassalam.

p/s: buat saudara mior, sungguhpun perjalanan nasyid pasukan sekolah anta hanya separuh jalan, semangat perjuangan anta dan ahli2 nasyid anta akan kami bawa sehingga ke akhir perjuangan kami. Buat sahabat2 yang juga terlibat dalam melatih mahupun mengurus pasukan yang akan mewakili daerah masing2 dalam Festival 2 minggu lagi, kita jumpa di SBPI nanti.


membuat 'rehearsal' sebaik sahaja sampai di tempat pertandingan


di belakang pentas. berdebar menunggu giliran membuat persembahan


al-Mumtaz memberikan persembahan terbaik


ketua pasukan al-Mumtaz, Mohd. Haiqal mewakili rakan2 menerima hadiah daripada Tuan Pegawai Pelajaran Daerah Jempol


bergambar kenangan bersama abang2 SBPI yang akan turut mewakili Daerah Jempol dalam Festival Nasyid Peringkat Negeri Sembilan. Teruskan Perjuangan!!!

No comments:

Post a Comment