Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, March 23, 2009

Secebis Usaha

Assalamualaikum buat sahabat & pengunjung semua...

Dalam kesibukan tugasan seharian ( pagi P&P, petang KAP ) nak tak nak ana curi jugak masa untuk masukkan entri pada kali ini. Kalau ada broadband alangkah baiknya. Di mana2 pun boleh surfing dan masukkan entri. Insya allah, kalau keadaan mengizinkan rasanya mahu juga ana dapatkannya nanti.

SECEBIS USAHA tajuk entri ana kali ni, yang mana akan ana maklumkan kepada pengunjung semua berkaitan beberapa usaha yang ana, rakan2 jQAF dan guru2 GPI jalankan secara beransur2 dalam mewujudkan suasana sekolah yang kondusif agar murid2 boleh mendapatka input2 tambahan berguna selain melalui proses P&P, mengikut kemampuan kewangan yang disediakan. Bagi menjimatkan perbelanjaan, sebahagian daripada bahan tersebut dihasilkan sendiri kecuali bahan asas yang ditempah dan dibeli dari luar.

Semoga memberi manfaat dan informasi untuk semua.

Tanda nama Bilik2 Khas
Dalam menghasilkan tanda nama ini, kami hanya membeli kepingan plastik dan cat spray. Kerja2 memotong tulisan semuanya dilakukan dengan tangan (kalau di kedai ada printer cutter).

Banting solat KBS
Banting ini pada asalnya ditempah. Setelah berbincang, keputusan dicapai untuk dibuat 'frame' terlebih dahulu pada setiap banting sebelum ditempatkan di tempat2 yang dikehendaki. Ini bagi mengelakkan daripada banting tersebut mudah rosak dan kelihatan kurang kemas jika hanya digantung begitu sahaja.

Ayat2 suci al-Quran
Bagi hasil seperti ini, pastinya ia mengambil masa yang agak lama untuk disudahkan. Walaubagaimanapun, kaedahnya masih sama seperti membuat tanda nama bilik2 khas seperti di atas tadi. Yang berbeza ialah teknik memotongnya agak rumit dan saiznya yang jauh lebih besar.

Papan tanda sekolah
Papan tanda seperti ini juga mengambil masa yang agak lama untuk dihasilkan. Begitupun ia tidak sesukar menghasilkan ayat suci al Quran seperti yang ditunjukkan di atas.
p/s: ana ambil kesempatan ini untuk ucapkan setinggi2 tahniah buat ustaz affandi (wakil NS) yang terpilih untuk berkursus di Oman. tahniah juga buat sahabat ana, ustaz mior atas pemilihan beliau. sesungguhnya antuma dan yang lain2 tu sememangnya layak membawa misi dan harapan seluruh guru2 j-QAF di malaysia. ana secara peribadi ucapkan selamat jalan dan semoga selamat pergi dan pulang semula ke tanah air. kalau di sana nanti, jangan lupa kirimkan berita buat kami di Malaysia ni (internet kan ada). semoga dengan pemergian antum semua akan membawa pulang ilmu2 bermanfaat dan berguna buat kami belajar dari antum semua bila pulang nanti. kalau singgah ditempat2 mustajab doa tu jangan lupa doakan kesejahteraan kami di sini, minta dikurniakan Allah kekuatan fizikal dan mental agar mampu terus berjuang mengharungi cabaran dunia keguruan dan berperanan dalam masyarakat sehingga ke hembusan nafas yang terakhir.

No comments:

Post a Comment