Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Sunday, June 14, 2009

Mesyuarat JU Data j-QAF NS


Assalamualaikum sahabat2 sekalian. Salam sejahtera juga untuk antum. Semoga diberkati Allah selalu.

Berbaki sehari lagi sebelum penggal persekolahan baru dibuka, ana masih bergelut menyiapkan tugas penggal yang lalu yang belum ana siapkan. Yang penting ana nak siapkan dan kena siapkan sebanyak mungkin kerana pastinya tugasan baru menanti sekembalinya ke penggal kedua yang akan dimulakan esok. Alamat berkampung la ana di sekolah ni hari ni.

Bercerita tentang Mesyuarat JU Data j-QAF NS, seperti yang ana dah sebutkan dalam entri sebelum ini, dijalankan pada hari Khamis dan Jumaat lepas di PKG Ampangan (sekolah sahabat ana bertugas, Us. Amir). Mesyuarat tersebut lebih menumpukan kepada penyelarasan dan mengemaskinikan data guru, murid dan sekolah tang terlibat dengan program j-QAF seluruh Negeri Sembilan. Setiap daerah diwakili oleh 2 orang guru. Turut menyertai mesyuarat tersebut ialah seorang wakil PPD dari setiap daerah.

Hari pertama (Khamis) lebih tertumpu kepada menapis data sedia ada yang telah diberikan oleh Us. Suhaimi kepada semua JU untuk di buka di dalam komputer riba masing2. Selesai mengeluarkan dan memasukkan guru yang samada berpindah, bertukar, ditangguhkan perkhidmatan atau diberhentikan atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan, JU diarahkan untuk mengasingkan data guru j-QAF mengikut PPD masing.

Hari kedua pula (Jumaat), tugasan bertumpu kepada semakan jumlah guru berbanding data yang disediakan oleh JU mengikut daerah. Ini bagi memastikan agar tiada guru yang tercicir namanya dalam senarai. Kemudian barulah dimulakan proses mengemaskini data murid dan kelas di setiap sekolah yang menyertai program j-QAF.

Selesai mesyuarat tersebut, segala data berkaitan guru, murid dan sekolah program j-QAF Negeri Sembilan berjaya dikemaskini dan didokumentasikan. Ini bererti tugas yang selama ini selama 4 tahun yang hanya dipikul oleh Us. Suhaimi dan seorang pembantu beliau telah selesai kami kemaskinikan. Alhamdulillah... Semoga program j-QAF berjalan lancar dan mencapai matlamatnya.

Wassalam.

p/s: Selamat Hari Bapa untuk semua bapa (walau apapun panggilannya) di mana juga antum berada. Ana tak pasti bila harinya yang tepat. Apapun, tanpa antum siapalah ibu, siapalah juga anak2. Antum juga pencorak masa depan generasi masa hadapan. Buat yang belum lagi menjadi bapa, peranan antum mendidik bakal zuriat antum telahpun bermula. Jadikan diri antum contoh yang baik buat mereka nanti.

Sebahagian JU Data sedang menjalankan tugas masing2

Sebahagian lagi JU Data sedang mengemaskini data daerah masing2

Turut kelihatan ialah Us. Suhaimi (Pen. Pengarah j-QAF N. Sembilan)

No comments:

Post a Comment