Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, May 11, 2009

Jejak Sahabat



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Alhamdulillah, dengan terbinanya blog ana ini sekurang2nya ana dah dapat berhubung kembali dengan beberapa orang kawan sekolah ana, walaupun tak ramai. Yang paling menggembirakan rakan2 sekolah rendah juga dapat ana jejaki. 

Terujanya hati bila rakan2 yang lama telah terputus hubungan, tak tahu cerita dan perkembangan terkini, tak bertanya khabar, tiba2 tanya khabar ana melalui Cbox di blog ana ni. Melonjak hati sambil 'hard disk' ana cuba mengingatkan mereka, mula la bongkar balik album lama. Bukan apa, terutamanya rakan2 perempuan memang tak ramai yang rapat dengan ana masa sekolah dulu. Kalau yang lelaki tu lain la.

Apapun, hanya kesyukuran yang dapat ana lahirkan kepada Allah Rabbul Jalil atas kesempatan yang diberikan olehNYA untuk ana kembali mengenali rakan2 ana yang bersama belajar dengan ana satu masa dulu. Semoga ukhuwah ini berkekalan hingga ke hembusan nafas ana yang terakhir, Insya Allah.

Salam ukhuwah.

p/s: buat fasilitator2 yang akan membimbing murid2 Tahun 1 dalam Kem Bestari Solat kali kedua sepanjang waktu KAP minggu ini dan tahun 2 Sabtu ini, ana ucapkan selamat berKEM. Semoga tunjuk ajar yang diberikan akan menjadikan murid2 berkekalan dalam ketaatan kepada Allah. Semoga usaha baik antum dikurniakan ganjaran pahala jariah oleh Allah Taala.

No comments:

Post a Comment