Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, May 14, 2009

Selamat Hari Guru 2009



Assalamualaikum w.b.t...

Debaran Hari Guru semakin dirasai. Ana ingat nak tangguhkan dulu entri sempena Hari Guru esok tapi memandangkan masanya semakin mendekati, ana rasa perlu ana masukkan entri itu hari ini juga.

Tiada apa yang istimewa ingin ana sampaikan, hanyalah ucapan عيد معلّم سعيد/Selamat Hari Guru dapat ana ucapkan kepada sahabat2 seperguruan semua. Juga buat guru yang pernah mendidik ana sedari sekolah rendah hingga ke Institut Pengajian Tinggi. Bermula dari Sekolah Kebangsaan Simpang Pelangai, Sekolah Menengah Agama Pelangai dan Sekolah Menengah Agama Al-Falah Batu Talam. Seterusnya para pendidik ana di Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah dan Universiti Sains Islam Malaysia. Tidak lupa juga buat para pendidik di Institut Perguruan Raja Melewar, Seremban. Tidak mungkin ana lupakan jasa baik tuan2 imam yang ana dapatkan ilmu daripada mereka di masjid2, sahabat2 yang mengajar ana walau sekelumit pengetahuan sekalipun dan sahabat2 seperjuangan di Sekolah Kebangsaan Tunku Muda Serting tempat ana mengajar sekarang. Segala tunjuk ajar, panduan, teguran dan nasihat dari kalian amat ana hargai dan akan ana kenang hingga ke akhir hayat ana.

Buat guru2 j-QAF yang seangkatan dengan ana mahupun kohort2 seterusnya hinggalah ke kohort yang terkini, sama2lah kita perjuangkan Pendidikan Islam di bumi Malaysia yang kita cintai ini. Tetapkan hati, teguhkan tekad untuk memperjuangkan kelangsungan Pendidikan Islam dengan jiwa dan raga hingga hembusan nafas terskhir, hingga ke titisan darah yang terakhir. Jika berpeluang, sebarkanlah ilmu pengetahuan kita kepada masyarakat setempat. Jadikan diri kita dan keluarga kita sebagai model keluarga Islam yang sebenar. Semoga segala usaha kita akan diberkati oleh Allah.

Ana doakan antum semua beroleh kekuatan semangat, kejituan hati dan kesabaran berterusan dalam mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna untuk AGAMA, bangsa dan negara satu hari nanti.

Wassalam.

dipetik dari blog penakhat


dipetik dari blog kalammurabbi


lupa ambil kat mana, sori...

No comments:

Post a Comment