Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Saturday, July 11, 2009

Al-Mumtaz d' SM Dato' Mansor

Assalamualaikum semua...

Ana doakan antum semua sentiasa dinaungi rahmat dan perlindungan daripada ALLAH. Ana sekarang ni tengah kalut sikit. Maklum la, pelbagai perkara nak diuruskan. Paling kronik, e-LAPORAN yang belum ana sempurnakan. Buat sahabat ana Us Ismail, ana mohon maaf atas kelewatan ini. Insya Allah ana akan usahakan jugak untuk siapkan.

Al-Mumtaz membuat persembahan di SMDM petang tadi. Teruja, cemas, kalut, macam2 perasaan yang datang dalam diri ana dan Pn. Hjh. Nazariah sebelum persembahan mereka. Apa tidaknya, ini merupakan persembahan sulung Al-Mumtaz selepas latihan pusat minggu lepas. Pastinya persembahan terbaik yang kami harapkan. Dengan ketiadaan Cikgu Yusof yang mempunyai urusan penting, ana dan Pn. Hjh. Nazariah makin bimbang. Namun segalanya perlu kami teruskan.

Meskipun Al-Mumtaz merupakan pasukan terbaik dalam Negeri Sembilan, beberapa perkara yang berlaku dan tidak berlaku menjadikan kami agak terkilan. Antaranya ialah pendedahan Al-Mumtaz dengan persembahan di hadapan khalayak yang terlalu kurang malahan 'tiada langsung'. Kalau khalayak di SKTMS tu memang la dah biasa, maksud ana persembahan di luar, di mana2 program anjuran samada PPD mahupun JPNS. Bukan maksudnya kami mahu mencari populariti mahupun bayaran tetapi pendedahan Al-Mumtaz kepada situasi persembahan di hadapan khalayak amat membantu mereka mengatasi rasa gemuruh di pentas Festival Peringkat Kebangsaan nanti. Apalah salahnya berikan ruang dalam 2 atau 3 majlis untuk wakil Negeri Sembilan ini berlatih dan merasai perasaan di atas pentas, berhadapan dengan ratusan mahupun ribuan orang. Apapun, ruang itu sudah tertutup bagi Al-Mumtaz untuk tahun ini.

Ini bermakna persembahan di SMDM petang tadi merupakan persembahan sulung (mungkin persembahan tunggal) sebelum mereka berangkat ke Kuantan minggu hadapan. Nasib korang la Al-Mumtaz, perjuangkanlah apa yang korang perjuangkan meskipun bersendirian. Semoga Allah kurniakan kemenangan kepada korang. Insya Allah. Berkenaan prestasi persembahan petang tadi, sememangnya diakui masih ada yang perlu diperbaiki. Tambahan pula, kemudahan sistem suara yang disediakan tidak di'setting' dengan sempurna juga kurang membantu memantapkan persembahan Al-Mumtaz dan Shoutus Sofi. Apapun tahniah dan syabas buat Al-Mumtaz dan Shoutus Sofi. Teruskan perjuangan kalian!

Wassalam.

Al-Mumtaz memberikan persembahan terbaik

2 buah lagi dinyanyikan sepertimana persembahan di Festival nanti

Gambaran dari belakang Dewan Besar SMDM

Tetamu jemputan yang turut menyaksikan persembahan

Shoutus Sofi, meskipun tanpa solo utama Najmi, tetap tidak mengecewakan

No comments:

Post a Comment