Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, July 27, 2009

Yang Pergi Tetap Pergi...



Assalamualaikum..

Walaupun ana baru sahaja 'upload' gambar ini dalam post ana yang terkini sebelum ini. Ada sesuatu yang menarik perhatian ana. Yang pasti, lintasan di hati ana ini hanyalah kebetulan yang telah ditentukan oleh Allah. Untuk menjelaskannya, ana edit dan crop untuk dapatkan gambar yang lebih baik dan besar.

Sebelum itu, ana perkenalkan setiap seorang individu dalam gambar ini. Berdiri dari kiri: arwah Kak Efarizan, Elmiah, Anisah, arwah Fatmawati, Ibrahim, ana dan Abang Zaid. Duduk dari kiri: Fatimah Zuriati, arwah Haslina, Asma Laili, Jamiatul Adawiyah, Afzanizam dan Rahman.

Kebetulannya di sini, 3 orang telahpun pergi menemui Allah. Kak Efarizan (kak efa) yang paling awal meninggal dunia ditakdirkan kerana barah. Diikuti oleh Haslina yang juga meninggal dunia juga ditakdirkan kerana barah. Terkini, Fatmawati yang telah 'pergi' ditakdirkan kemalangan.

Kalau tak silap ana, kumpulan2 orientasi lain tak seperti kumpulan ana. Batch 3 (kohort kami), kumpulan kamilah yang paling ramai lebih dahulu menemui Ilahi.

Yang pasti, segala2nya telah ditentukan oleh Allah. Persoalan bila, di mana, bagaimana dan bersama siapa juga telah ditentukan olehNYA. Tugas kita sebagai hamba hanyalah bersedia setiap masa dan ketika. Kerana apa?

1. Kerana ia pasti datang.
2. Kerana ia datang tanpa diundang.
3. Kerana ia datang pada bila2 masa sahaja.
4. Kerana ia berlaku di mana2 sahaja.
5. Kerana sekali ia datang, tiada tangguh, tiada dicepatkan.

Semoga menjadi iktibar buat semua. Ya Allah, rahmatilah roh Kak Efa, Haslina dan Fatmawati. Amin...

Wassalam.

No comments:

Post a Comment