Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Tuesday, July 21, 2009

Meraikan Kemenangan



Assalamualaikum...

Ekoran kejayaan Al-Mumtaz menempatkan diri di tempat kedua dalam Festival Nasyid Peringkat Kebangsaan baru2 ini, ana dan Pn. Hjh. Nazariah (Kak Naza) telah mengambil inisiatif untuk membawa mereka ke Pedas Wet World pada 20.7.09 (Isnin) bagi meraikan kejayaan mereka setelah bertungkus lumus beberapa bulan kebelakangan ini.

Kami mengambil keputusan untuk membawa mereka ke Pedas Wet World kerana jaraknya yang tidak terlalu jauh dari Bahau dan lantaran Al-Mumtaz sendiri yang meminta untuk di bawa ke sana. Sejak dari dalam bas semasa perjalanan pulang ana telah berbincang dengan Kak Naza tentang perkara tersebut. Hasilnya, kami ambil keputusan untuk meminta Al-Mumtaz membawa bekalan lauk sedikit seorang manakala nasinya akan disediakan oleh Kak Naza sendiri.

Sungguhpun tujuannya untuk meraikan Al-Mumtaz, ana turut menjemput Cikgu Yusof, Ustazah Salina dan semua penjaga Al-Mumtaz, dengan syarat mereka pergi dengan kenderaan mereka sendiri. Oleh kerana masing2 mempunyai urusan peribadi dan tidak dapat bersama2 Al-Mumtaz, hanya ana, Kak Naza dan suami beliau sahaja yang pergi ke sana dengan 3 buah kereta. Kami bertolak jam 9.30 pg dan tiba di Pedas Wet World kira2 jam 11.00 pg.

Setelah mengalas perut dengan nasi lemak (makanan tidak dibenarkan di bawa masuk), kami masuk dengan bayaran tiket yang ana sendiri pun tak berapa pasti jumlahnya yang tepat. Semuanya diuruskan oleh Kak Naza. Kebetulan peruntukan perbelanjaan yang dikeluarkan oleh JPNS kepada Pn. Jamaliah (Ketua Kontinjen NS) berbaki sedikit. Jadi, wang itulah yang digunakan sebagai bayaran masuk.

Al-Mumtaz dan Najmi (anak Kak Naza, solo Irsyadus Sufi) tanpa membuang masa terus berendam dan berseronok di dalam air. Ana pula yang pada awalnya merancang untuk mandi juga membatalkan hasrat ana kerana segan nak berendam dengan budak2. Lagipun ana terlupa nak bawa pakaian mandi ana. Dah tak mandi, jawabnya berborak jelah ana dengan Kak Naza dan suaminya. Suami Kak Naza pula yang pada mulanya hanya berbual2 akhirnya turut terjun ke kolam dek kerana geram melihatkan keseronokan Al-Mumtaz berendam. Tinggal la ana dan Kak Naza serta Nadirah (anak perempuan beliau) menunggu mereka mandi. Menebal juga menyesal ana kerana tak bawa pakaian mandi. Nanti la, kalau pergi lagi nanti, ana mesti mandi tak kira apa yang berlaku.

Kami keluar dari Pedas Wet World lebih kurang jam 2.30 petang. Tanpa berlengah, bekalan yang dibawa terus dikeluarkan dan kami nikmati bersama. Pasti situasi sebegitu takkan berulang kembali memandangkan perjuangan Al-Mumtaz untuk tahun ini telahpun berakhir.

Selesai makan tengahari, kami bertolak pulang ke Bahau. Al-Mumtaz berehat seketika. Menghilangkan lelah, menyiapkan kerja, kembali kepada P&P dan tugas2 hakiki. Insya allah, ada kesempatan, tahun depan kita bertemu lagi.

Salam hormat dan terima kasih kepada yang sudi bersama2 Al-Mumtaz sepanjang perjuangan kami. Al-Mumtaz mohon mengundur diri. Semoga diberkati Allah selalu.

Wassalam.

Ambooi... seronok betul korang ye. Lepas ni belajar rajin2.

No comments:

Post a Comment