Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Saturday, July 18, 2009

Travellog FNK 09: Hari Akhir 17.07.09 (Jumaat)



Assalamualaikum semua...

Sekali lagi ana mohon maaf atas kelewatan perkembangan FNK 09 terutamanya keputusan penuh Festival yang tak dapat ana berikan lantaran keletihan dan beberapa urusan keluarga dan sekolah.

Ana mulakan dengan peristiwa yang ana dan kontinjen Al-Mumtaz lalui dari awal pagi hingga pulang ke SK Tunku Muda Serting pada hari tersebut. Disebabkan penangan murtabak Kuantan pada malamnya, pagi Jumaat kami lalui dengan sedikit kesiangan. Ana sendiri sebaik bangun pada jam 6.35 pagi terus telefon bilik2 lain kejutkan putera2 Irsyadus Sufi Dan Al-Mumtaz. Rupa2nya bukan ana saja terlena dengan pukulan murtabak Kuantan, mereka juga begitu. Terus ana gesa mereka semua bangun dan terus solat Subuh.

Selesai solat ana pesan agar mereka semua terus bersiap dengan pakaian untuk ke Majlis Perasmian Penutup. Mujur pada malamnya ana dah pesan pada mereka semua untuk kemaskan beg dan barang2 kerana selepas sarapan kami semua akan terus check out HSM. Ini kerana ingin pulang semua ke HSM selepas Majlis Perasmian Penutup akan menyebabkan kami semua tersangkut dalam kesesakan lalulintas. Begitupun, kami antara kontinjen yang agak lewat tiba di Dewan Wisma Belia.

Majlis Perasmian Penutup bermula tidak lama selepas kami mengambil tempat dengan nyanyian lagu Negaraku dan bacaan doa, diikuti dengan ucapan oleh Pengarah Pelajaran Pahang. Majlis diteruskan dengan ucapan penutupan Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia, YB Dr. Hj. Mohd. Puad Zarkashi. Menyusul kemudiannya pengumuman keputusan penuh oleh Pengerusi Jemaah Hakim.

Berikut keputusan penuh Fastival Nasyid Sekolah2 KPM Peringkat Kebangsaan kali ke 6, 2009.

Sekolah Rendah
Lirik Tema Terbaik : Kedah
Lirik Sukatan Pelajaran Terbaik : Terengganu
Lagu Terbaik : Pahang
Penyanyi Solo Terbaik : Kedah
Kumpulan
1. Shoutul Imtiyaz - Pahang (77.77%)
2. Al-Mumtaz - N. Sembilan (73.81%)
3. Shoutun Najihin - Perak (72.01%)

Sekolah Menengah
Lirik Tema Terbaik : Johor
Lirik Sukatan Pelajaran Terbaik : N. Sembilan
Lagu Terbaik : Selangor
Penyanyi Solo Terbaik : WP Kuala Lumpur
Kumpulan
1. Izdan - Johor
2. Shoutun Najihah - WP Kuala Lumpur (78.76%)
3. Shoutun Nasihah - Pahang (78.64%)

Johan Keseluruhan : Pahang

Sebaik Majlis Penutupan Rasmi berakhir, kami yang pada awalnya merancang ingin pulang terus ke NS terpaksa menangguhkan rancangan kerana janji yang dibuat kepada Al-Mumtaz. Sebarang tempat yang berjaya dicapai, mereka akan dibawa berjalan2. Akhirnya lokasi yang dipilih ialah Berjaya Megamall. Ana yang agak segan mahu keluar ketika orang lain bersolat Jumaat hanya berehat di dalam bas sementara ahli kontinjen yang lain turun berjalan2. Ana hanya turun kira2 jam 2.10 ptg untuk ke tandas.

Perjalanan pulang ke NS diteruskan setelah semua ahli kontinjen kembali ke bas. Daripada Pusat Bandar Kuantan, bas bertolak pulang dengan hanya singgah di Sri Gading untuk membeli keropok dan Muadzam Shah untuk minum petang dan solat, sebelum pulang terus ke SKTMS. Kami tiba di SKTMS kira2 jam 7.20 mlm.

Setelah 4 tahun mencuba, diuji dengan kekalahan, kesilapan, pembatalan dan pelbagai dugaan, akhirnya Al-Mumtaz SKTMS berjaya menempatkan diri dikalangan pasukan terbaik. Sungguhpun bukan tempat pertama yang kami perolehi, tempat kedua amat bermakna bagi kami. Kesempatan yang Allah berikan untuk kami mengecapi kemenangan ini akan kami syukuri dengan berkongsi pengalaman dengan rakan2 lain yang ingin mempelajari sedikit sebanyak tentang selok belok nasyid dan perkara2 yang berkaitan dengannya.

Ana ambil kesempatan untuk ucapkan jutaan terima kasih kepada Pn. Nazariah dan Cikgu Yusuf atas pengorbanan dan bantuan yang mereka hulurkan. Tanpa mereka, Al-Mumtaz takkan berjaya sampai ketahap ini. Kepada Ustazah Salina, kami terhutang budi dengan tunjuk ajar dan panduan yang telah akak berikan. Terima kasih juga kepada ibu bapa dan warga SKTMS terutamanya Guru Besar san guru2 yang tak henti2 menyokong dan mendoakan kejayaan Al-Mumtaz. Kepada PIBG SKTMS dan JPNS, terima kasih. Tanpa sumbangan anda semua tak mungkin Al-Mumtaz dapat membuat persediaan fizikal sebaik ini. Kepada MAYBANK Cawangan Bahau yang telah menghulurkan sumbangan, terima kasih atas keperihatinan anda.

Demikian perkembangan / laporan / diari / catatan yang dapat ana berikan kepada antum semua sepanjang festival pada tahun ini. Ana harap antum semua juga dapat sedikit sebanyak mengetahui dan mendapat gambaran tentang perjalanannya. Untuk kali ini, ana masukkan gambar hari keempat. Insya Allah, akan datang ana akan masukkan rakaman persembahan Al-Mumtaz untuk tatapan antum.

Sekian untuk kali ini. Wassalam.

Kontinjen NS bergambar di atas pentas utama

Barisan penuh kontinjen NS, singgah minum petang di Muadzam Shah

No comments:

Post a Comment