Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Tuesday, July 7, 2009

Masa Ibarat Pedang - Latihan Pusat



Assalamualaikum semua...

Menjelang kurang seminggu menghampiri Festival Nasyid Sekolah2 KPM Peringkat Kebangsaan 2009 buatkan ana semakin sibuk. Kebetulan pula latihan pusat skuad Negeri Sembilan sedang berjalan bermula hari ini hingga hari Khamis. Ditambah pula dengan tugas2 harian yang sebahagiannya terpaksa ana tangguhkan lantaran urusan pengurusan al-Mumtaz yang bukan sedikit.

Pagi tadi ana menghadiri Mesyuarat Penyelarasan Data Guru j-QAF, Murid dan Sekolah Program j-QAF antara JPNS dan PPD kali ke-2. Mujur mesyuarat tersebut diadakan di SK Serting 3 (F), dalam daerah Jempol. Kalau la diadakan di Seremban alamat bertambah kalut la ana. Bukan apa, hari yang sama juga latihan pusat berlangsung. Tak dapat ana nak tinggalkan walaupun salah satu daripada urusan tersebut kerana kedua2nya adalah tanggungjawab ana. Setelah berbincang dengan Pen. Pengarah j-QAF, Us. Suhaimi, beliau akhirnya membenarkan ana pulang awal untuk ke latihan pusat tersebut.

Bercerita tentang latihan pusat, walaupun tahun ini merupakan tahun keempat pasukan al-Mumtaz layak mewakili NS ke Peringkat Kebangsaan, dilema dan masalah yang berbangkit tetap sama. Antaranya tarikh latihan pusat yang terlalu rapat dengan Pertandingan Peringkat Kebangsaan membuatkan sebarang perubahan samada lirik, lagu mahupun pergerakan yang diperbetulkan oleh panel penilai yang dijemput semasa latihan pusat agak sukar dikuasai oleh peserta. Ditambah pula dengan keletihan dan tekanan yang mereka rasakan ketika diperbetulkan oleh panel membuatkan semua pihak yang terlibat merasa agak cemas. Walaubagaimanapun, ana yakin dengan kemampuan para peserta dan jurulatih untuk memperkemaskan segala aspek yang ditegur oleh panel penilai bagi memastikan persembahan terbaik dalam festival nanti.

Berkenaan eLAPORAN pula, mungkin ana antara guru yang masih bergelut menyiapkannya. Mana taknya, soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun PKSR Thn. 5 sampai kepada ana selepas cuti penggal baru2 ini. Nak riso, nak buat peperiksaan, nak tanda, fuh... cobaan. Ditambah lagi dengan Peperiksaan Pertengahan Tahun Kelas Agama Petang juga diadakan pada waktu yang sama (selepas cuti). Apa lagi, berkepuk la kertas yang perlu ana tanda. Ana harap ana dapat siapkan sebelum tarikh yang ditetapkan.

Apapun, ana mohon agar Allah terus berikan kekuatan kepada ana dalam mengharungi sebahagian urusan hidup ana sebagai pendidik ini. Ana juga mohon sokongan daripada sahabat2 seperjuangan untuk ana terus bertahan dalam arus kehidupan yang mencabar ini. Semoga Allah berikan kekuatan pada kita.

Wassalam.

Al-Mumtaz gigih menjalani latihan pusat

Sebahagian jurulatih dan pengurus pasukan yang hadir, turut hadir ketua kontinjen Negeri Sembilan, Ust. Jamilah

No comments:

Post a Comment