Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Wednesday, July 22, 2009

Muzakarah Kehakiman MSW Daerah Jempol 2 '09

Assalamualaikum semua...

Semalam (22.7.09) ana bersama sahabat ana, Us. Ismail telah menghadiri Muzakarah Kehakiman, Majlis Semaian Wahyu Daerah Jempol 2 yang diadakan di SK Batu Kikir. Muzakarah ini turut disertai oleh hakim2 lain yang telah dilantik oleh PPD. Majlis Semaian Wahyu yang akan berlangsung pada 25.7.09, Sabtu ini akan disertai oleh 16 buah sekolah di bawah daerah Jempol 2. SK Batu Kikir pula akan menjadi vanue bagi pertandingan tersebut.

Pada muzakarah ini, beberapa perkara diperbincangkan antaranya:
1. Mengemaskini senarai hakim dengan memastikan kehadiran hakim yang dilantik dan menyediakan beberapa orang hakim simpanan.
2. Menyelaraskan ketetapan pelaksanaan Pertandingan Ujian Tilawah Al-Quran bagi mengelakkan kelewatan.
3. Makluman kepada para hakim berkenaan penghakiman.
4. Penyusunan tempat mengikut kesesuaian.
5. Keseragaman pakaian hakim.

Muzakarah yang bermula pada jam 3.00 petang itu berakhir kira2 jam 4.30 petang dengan jamuan ringan.

Bagi sekolah ana, kami menghantar peserta mewakili semua acara kecuali Kalam Jamaie. Ini kerana persediaan dari segi kejurulatihan yang masih tidak mengizinkan. Bagi Dikir Barat pula, alhamdulillah persediaan setakat ini boleh ana katakan baik. Semoga mereka semua beroleh kemenangan pada hari Sabtu nanti dan membawa cabaran Daerah Jempol ke Majlis Semaian Wahyu Peringkat Negeri Sembilan pula nanti.

Wassalam.

p/s: ana sengaja masukkan gambar Teratak Za'ba dalam entri ana kali ni. yang terletak di Pekan Batu Kikir, dekat dengan rumah ana. Kepada sahabat2 yang terasa nak berkunjung ke sana dan melihat sendiri peninggalan seorang Pendeta yang berjuang sepanjang hidupnya untuk memartabatkan bahasa Melayu, boleh la datang ke sini.

No comments:

Post a Comment