Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Saturday, April 11, 2009

Kemenangan Kedua


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat para pengunjung...
-
Beberapa sejarah tercipta semalam. Bertempat di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI) Jempol, Batu Kikir, Negeri Sembilan, dalam Festival Nasyid Sekolah-Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Negeri Sembilan, pasukan nasyid sekolah ana, Al-Mumtaz berjaya mengekalkan kemenangan buat tahun keempat. Turut berkongsi kemanisan kemenangan ialah pasukan sekolah menengah daripada tuan rumah (SBPI) yang juga mewakili daerah yang sama, Jempol yang dianggotai bekas solo kami tahun lepas (Najmi) dan 2 orang pemain perkusi (Ashraf dan Amirul Haiqal). Sungguhpun SBPI baru kali pertama ke peringkat kebangsaan, pengalaman 3 tahun ke sana akan kita manfaatkan bersama, Insya Allah.
-
Setinggi2 kesyukuran hanya selayaknya kepada Allah Taala, penentu segala perkara, kemenangan mahupun kekalahan. Tidak dilupakan setinggi2 terima kasih buat warga SK Tunku Muda Serting yang sentiasa memberi bantuan, pendapat, sokongan, dorongan dan doa berpanjangan. Terima kasih dari ana, pengurus pasukan, jurulatih Hjh. Nazariah dan En. Mohd. Yusuf serta ahli2 Al-Mumtaz. Buat penjaga ahli Al-Mumtaz, terima kasih juga buat anda semua. Anak2 anda bagai mutiara berharga buat sekolah ini. Suka ana ulangi bahawa kemenangan ini bukanlah kemenangan pengurus pasukan, jurulatih dan ahli2 Al-Mumtaz sahaja, bahkan ia merupakan kemenangan buat warga SK Tunku Muda Serting khasnya dan warga Jempol khasnya. Tidak lupa juga ucapan terima kasih buat Ustazah Salina yang banyak memberikan panduan berkenaan beberapa perkara berkaitan penghasilan lagu. PIBG SK Tunku Muda Serting juga tak mungkin dilupakan. Tanpa badan ini, alamatnya pakai baju tahun lepas la budak2 tu. Terima kasih atas peruntukan baju melayu yang disumbangkan.
-
Menurut perbincangan ana dengan jurulatih dan beberapa orang hakim selepas pertandingan, mereka mengakui bahawa prestasi peserta2 peringkat Negeri Sembilan pada tahun ini telah banyak meningkat. Sesungguhnya itu jugalah yang kami harapkan. Saingan yang sihat akan menjadikan kami lebih berazam dan bekerja keras untuk mengekalkan kemenangan ini. Sempat juga ana berbual2 dengan Ustaz Amirahman (Naib Juara Akademi Al-Quran musim pertama) dan Ustaz Nik Azizan (Mari Bertarannum TV9) sambil bertukar2 pandangan dengan mereka. Bersama2 entri ini ana masukkan beberapa keping gambar buat tatapan semua.
-
Sekian buat kali ini. Wassalam.
-

Berdoa sebelum bertolak ke SBPI, Jempol
-

Seperti biasa, sampai saja di tempat pertandingan, mesti practice berulang kali.
-

Hakim2 yang mengadili kategori sekolah rendah
-

Al-Mumtaz sewaktu membuat persembahan semula selepas diumumkan sebagai juara kategori sekolah rendah -

Bergambar kenangan sejurus selepas majlis berakhir. Lupa nak letak piala kat depan...
-

Gambar kenangan bersama Ustaz Amirahman. "Sori ustaz, dah takdo gambar lain. Napo anta tutup mato, kontrol macho ko?" Hehehe...
-

No comments:

Post a Comment