Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Sunday, April 19, 2009

Pertandingan Bola Sepak & Bola Tampar Daerah Jempol Barat

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
-
Seperti yang ana sebutkan dalam entri sebelum ini, ana akan ceritakan serba sedikit berkenaan 2 pertandingan yang bertuan rumahkan sekolah ana minggu lepas. Menjadikan tune rutin harian ana di sekolah dan di rumah agak berserabut dan tidak tersusun. Walaubagaimanapun, segalanya dikelolakankan sebaik mungkin bersama2 jawatankuasa yang telah dipertanggungjawabkan.
-
Bercakap mengenai Pertandingan Bola Sepak Peringkat Daerah Jempol Barat, sekolah ana asalnya hanya menjadi tuan rumah bersama pada hari Isnin kerana tuan rumah asalnya, SK Serting Ilir (SKSI) hanya dapat menyediakan 1 padang sahaja untuk pusingan awal. Pasukan sekolah ana yang berjaya melepasi pusingan pertama dan akan bersaing dalam pusingan suku akhir esoknya di padang SKSI. Kebetulan ana diminta untuk menghantar pemain ke sana esoknya. Segalanya berubah apabila hujan lebat pada malamnya menyebabkan padang SKSI tidak dapat digunakan esoknya (Selasa) kerana air bertakung. Setelah pengerusi pengelola berbincang, sekolah ana diminta untuk menjadi tuan rumah sekali lagi. PA System dah kemas, meja dan kerusi dah susun semula, pendek kata semua dah setel. Terpaksa ana balik semua ke sekolah dan bersama2 dengan jawatankuasa sebelumnya menyediakan semula segala keperluan yang telah kami kemaskan semalamnya.
-
Dalam kalut2 pun kami berjaya menyediakan segala yang diperlukan untuk pertandingan pada hari kedua itu. Pujian harus diberikan kepada guru2 sekolah ana yang bertungkus lumus pada hari itu. Tanpa mereka tak mungkin pertandingan itu dapat dijalankan dengan sempurna.
-
Mengenai prestasi pasukan sekolah ana, mereka hanya berjaya mendapat tempat ke-4 setelah tewas dalam perlawanan separuh akhir dan tewas juga dalam perlawanan bagi penentuan tempat ke-3 dan ke-4. Walaupun begitu, 4 orang daripada mereka terpilih untuk menjalani latihan pusat bagi mewakili daerah Jempol Barat di Pertandingan Peringkat Negeri pada bulan hadapan.
-


Pemandangan padang SK Tunku Muda Serting.
Garisan putih tuu... Dah macam Stadium Bkt. Jalil la pulak...
-
Pasukan SKTMS (jersi oren) bergambar kenangan sebelum sepak mula salah satu perlawanan
-
.........................................................
-
Pertandingan Bola Tampar Peringkat Daerah Jempol Barat pula turut dijalankan di sekolah ana pada hari Khamis dan Jumaat minggu lepas. Seperti biasa, jawatankuasa yang ditugaskan termasuk ana menyediakan segala yang perlu bagi melancarkan perjalanan pertandingan tersebut.
-
Kami menyediakan 3 gelanggang. Oleh kerana banyak pasukan yang bertanding, perlawanan pusingan pertama berlangsung hingga ke petang. Sungguhpun begitu, segalanya berjalan dengan lancar. Pertandingan hari Jumaat dimulakan dengan pusingan suku akhir dan dijadualkan ditangguhkan sebelum solat Jumaat dan akan disambung pada sebelah petang termasuklah Majlis Penyampaian Hadiah. Di saat2 akhir, atas perbincangan para pengadil dan pengelola, keputusan dibuat untuk menyelesaikan pertandingan tersebut sebelum tengah hari.
-
Ditakdirkan, perlawanan akhir bagi kategori lelaki antara sekolah ana dan SK Pulapah berlanjutan hingga ke perlawanan penentuan sedangkan jam sudah menunjukkan pukul 12.45 t/hari. Perlawanan belum habis, Majlis Penutup lagi, jamuan lagi, sempat ke? Masing2 risau terlepas solat Jumaat. Dalam menunggu, perlawanan pun selesai, terus diikuti dengan Majlis Penyampaian Hadiah. Selesai Penyampaian Hadiah, ana bersama Us. Ismail terus ambil wuduk dan bermotosikal ke masjid berdekatan. Mandi sunat pun tak sempat hari tu... Belasah jelah, jangan tak sempat solat Jumaat sudah...
-
Sampai di masjid terdekat, kedengaran bilal melaungkan Iqamah. Berlari ana dan Us. Ismail mengambil tempat untuk solat. Tak pernah hayat ana pergi solat Jumaat tapi tak dengar khutbah kecuali masa sekolah menengah dulu. Itupun sebab bas lambat.
-
Berakhirnya pertandingan itu meletakkan pasukan sekolah ana di kedudukan yang amat membanggakan. Manakan tidak, pasukan perempuan mendapat Naib Johan, tewas kepada juara bertahan, pasukan SK Pulapah manakala pasukan lelaki berjaya merebut takhta kejuaraan yang telah lama dipegang oleh pasukan lelaki, juga dari SK Pulapah. Hasilnya, 2 orang peserta perempuan dan 4 orang peserta lelaki daripada sekolah ana berjaya terpilih ke peringkat negeri.
-

Pasukan lelaki SKTMS

Pasukan perempuan SKTMS

Majlis Penutup yang diadakan serba ringkas
..........................................................
Apapun, selamat maju jaya kepada murid2 yang terpilih menyertai pasukan daerah ke peringkat negeri. Setinggi2 penghargaan kepada guru2 yang bersama bertungkus lumus menjayakan 2 pertandingan sepertimana yang ana ceritakan di atas. Semoga Allah membalas jasa kalian semua dengan ganjaran pahala.
-
Bersama ini ana masukkan beberapa keping gambar untuk tatapan anda semua.
-

No comments:

Post a Comment