Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, April 2, 2009

USRATI

Berdiri di belakang: zaujah ana (Aminorah), puteri sulung ana (Hanisah) dan ana.
Barisan hadapan: Hasbullah (ke3), Haslinda (ke2), Hj. Said (abah ana), Mohd. Iqbal (ke6), Hjh. Fatimah (mak ana), Nursafura (ke4) dan Mohd. Isa (ke5)

Assalamualaikum sahabat2 dan para pengunjung semua,

Bagai ada sesuatu yang belum lengkap rasanya bila beberapa hari ana tak masukkan entri di blog ini. Setelah difikirkan, ana rasa ada baiknya jika ana masukkan satu entri berkenaan keluarga ana.

Seperti yang ana sertakan di atas, itulah ahli keluarga ana. Gambar tu dah masuk dengan zaujah ana dan puteri sulung ana. Yang tiada dalam gambar ialah puteri kedua ana, suami adik kedua ana dan putera pertama mereka. Insya allah, kalau ada yang lengkap nanti ana masukkan.

Berbalik kepada keluarga ana. Ayah ana (ana panggil abah je), Hj. Md Said b. Alwi seorang pesara RISDA. Sekarang ni mengusahakan ladang sendiri. Mak ana, Hjh. Fatimah bt. Yakub suri rumah sepenuh masa.

Ana anak yang sulung. Adik beradik kedua, Haslinda namanya, sekarang bertugas sebagai doktor di salah sebuah pusat kesihatan di Kuantan. Sebelum ini belajar di SMKA Pedas sebelum melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di UNIMAS.

Yang ketiga, Hasbullah. Tamat pendidikan hingga SPM tetapi berperanan besar sebagai pembantu abah dan mak ana di rumah. Kalau ada apa2 masalah melibatkan apa juga perkara, kami tak segan mintak tolong dengan dia.

Yang keempat, Nursafura. Tamat tingkatan 5 di SMA Dato' Hj. Tan Ahmad, Jelebu sebelum menyambung pengajian di Kolej Matrikulasi UIA, Petaling Jaya Kuala Pilah. Sekarang menuntut di IUAM dalam jurusan Ekonomi.

Yang kelima, Mohd. Isa. Walaupun adik beradik kelima tapi dia yang paling besar. Baru tamat SPM di SMKA Pedas, baru selesai PLKN (tapi tak turun jugak beratnya) dan sedang memohon melanjutkan pelajaran. Buat masa ni dia jadi 'penunggu' di rumah.

Yang terakhir, Mohd. Iqbal. Sekarang belajar di SMKA Pedas dalam tingkatan 2.

Begitulah serba sedikit tentang ahli keluarga ana. Insya allah, ana akan tambahkan lagi bila ada gambar terbaru. Sekian untuk kali ini.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment