Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Monday, April 6, 2009

Selamat Berangkat Mak & Abah

Assalamualaikum pengunjung dan sahabat2...

4.4.09 (Sabtu) baru2 ni abah dan mak ana selamat berangkat ke tanah suci untuk menunaikan umrah berserta ziarah ke Mesir dalam perjalanan balik ke tanah air nanti.

Allah saja yang tahu betapa bergelojaknya hati ana untuk kembali ke sana selepas disponsor oleh abah ana pada tahun 2004 yang lalu, sebaik saja ana menamatkan pengajian ana di KUIM (sekarang USIM).

Telah menjadi hajat dan cita2 ana untuk membawa zaujah ana ke sana semenjak awal perkahwinan kami lagi jika dimurahkan rezeki dan diberikan kesempatan oleh Allah.

Pengalaman dan perasaan berada di sana pada 2004 dahulu sememangnya sukar digambarkan. Apa yang pasti setiap kali melihat gambar Ka'bah ketika azan di tv berkumandang mahupun di masa2 yang lain, hati ana mula rasa sayu dan rasa tak sabar2 untuk ke sana semula. Benarlah kata orang, berkunjung ke sana tak sama seperti ke tempat2 lain. Keinginan untuk kembali ke sana mengatasi segala keinginan untuk kembali ke lain2 tempat di dunia ini.

Apapun, ana doakan agar abah dan mak ana selamat menyempurnakan umrah mereka seterusnya kembali semula ke tanah air. Sempat juga ana sampaikan salam buat Junjungan Nabi s.a.w. Suasana berada di RAUDHAH begitu sukar untuk ana rasakan kembali...

Pendek kata, kumpulkan bajet. Cukup je nanti ana pasti berangkat ke sana.

Wassalam.

p/s: buat pengundi2 Bukit Gantang, Bukit Silambau dan Batang Ai, selamat mengundi diucapkan. semoga beroleh wakil yang benar2 berkhidmat untuk anda semua. buat yang lain, kita tunggu keputusannya malam esok.

1 comment:

  1. Salam..

    Ya benar, Tanah Suci adalah himpunan jutaan keajaiban Allah. Saya juga seperti Ustaz, rindu benar kepada Rumah Teragung Allah itu.

    Kedinginan zamzam, terik matahari Makkah dan Madinah tak akan dapat dilupakan.

    Masyaallah. Benar rindu ni...

    ReplyDelete