Pray 4 Misr

Pray 4 Misr

SOLAT DI MANA?

Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
Country:

SUCIKAN HATIMU

Al-Mumtaz Johan BNM Musim ke 4, 2010

Al-Mumtaz Naib Johan FNK 2009

Al-Mumtaz: Tempat Ke-3 Ihtifal KAFA Kebangsaan 2013

Thursday, April 16, 2009

Orang Kuat Al-Mumtaz

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera,

Bersama2 rakan setugas, guru2 SKTMS mengendalikan Perlawanan Bola Sepak & Bola Tampar Peringkat Daerah Jempol Barat menjadikan ana sendiri pun tak berkesempatan nak masukkan entri baru. Begitupun, ana masih curi masa (terutamanya waktu malam) untuk masukkan entri ini. Insya Allah, entri berkenaan 2 pertandingan tersebut akan ana cuba masukkan pada masa akan datang.

Sepertimana gambar yang ana lampirkan di sebelah, inilah dia 2 orang 'orang kuat' yang banyak menyumbang ke arah kejayaan Al-Mumtaz selama 4 tahun kebelakangan ini. Sungguhpun tidak dinafikan warga SK Tunku Muda Serting yang lain juga sedikit sebanyak menyumbang kepada kejayaan Al-Mumtaz, 2 orang guru ini berkorban masa dan tenaga untuk memastikan Al-Mumtaz mengekalkan kemenangan hingga ke hari ini.

Berdiri di belakang ialah Pn. Hjh. Nazariah bt. Kamarudin (Kak Naza). Seorang guru Bahasa Melayu, namun minatnya kepada bidang muzik terutamanya nasyid mendorong beliau membantu ana melatih Al-Mumtaz. Beliau mencipta lirik bersama ana selepas ana mandapatkan segala maklumat berkaitan tema. Beliau turut berperanan dalam melatih vokal, mereka gaya, menentukan penampilan dan pergerakan Al-Mumtaz dalam persembahan.

Duduk sedang bermain keyboard ialah En. Mohd. Yusof b. Abd. Ghani (Cikgu Usop). Beliau merupakan guru muzik di sekolah ana. Selesai sahaja ana bersama Kak Naza mencipta lirik, setelah dimurnikan berulang kali, lirik itu diserahkan kepada beliau untuk dihasilkan lagunya. Dengan kemahiran dan pengalaman yang beliau miliki, lagu bagi lirik baru akan berjaya dihasilkan dalam masa beberapa jam sahaja bergantung kepada idea dan mood beliau.

Apabila kedua2 lirik dan lagu siap dicipta, sesi latihan akan segera dimulakan bagi mengelakkan idea lagu tersebut hilang ataupun berubah. Biasanya perakam diperlukan untuk memudahkan ingatan. Maka bermula daripada detik itu, bilik muzik yang dikelolakan oleh Cikgu Usop akan menjadi kelas kedua bagi Al-Mumtaz selepas kelas pembelajaran mereka.

Apapun, ana ambil kesempatan ini mewakili Panitia Agama Islam SK Tunku Muda Serting mengucapkan setinggi2 penghargaan kepada Kak Naza dan Cikgu Usop atas sumbangan dan bantuan mereka selama ini. Semoga Allah membalas jasa mereka berdua dengan ganjaran pahala.

Sekian buat kali ini. Wassalam.

No comments:

Post a Comment